Gå til innhold

Hva er deres beste rutine? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår(e) beste rutine® er:

- kle på henne litt, pakke henne godt inn i voksien, smokk og trille ut på verandaen for å sove når vi merker antydninger til trøtthet

- når vi skal legge henne for kvelden, legger vi oss inntil henne i senga og lar henne kose til hun sovner før vi legger henne i sprinkelsenga

Dere da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville lagt ungen i egen seng.... ikke venne ungen til å sovne i din seng og så forflytte

Skrevet

Skulle akkurat til å si det samme. Det er å lage seg en forferdelig uvane!

Skrevet

MIn beste rutine er at jenta elsker å legge seg aleine i sin egen seng med smokken og kosekluten, og ikke lager en lyd før hun våkner om morgenen. Stort sett da :)

Skrevet

Må også si at mine beste rutiner er at jeg ammer lille-snuppa og legger henne VÅKEN i senga, og at Store-snuppa selv går og legger seg og sovenr i sin seng.

Men vi er forskjellig da,:-)

Skrevet

Jada jada, å flytte en sovende unge over i egen seng ved kos innsovning tett inntil mamma eller pappa er rett og slett barnemishandling... gid jeg var like klok som mange her inne later til å være;-)

Skrevet

Må bare legge til at hun sover i egen seng fra hun legges der for kvelden til hun våkner (omtrent rett etter at vi har lagt oss) og ligger i vår seng resten av natta! :-) Så sånn er vi. Litt gærne, som dere sikkert skjønner!

Skrevet

Må legge til at vi har ei jente som virker til å ha det bra og er trygg og glad;-)

Skrevet

Om det er en god eller dårlig vane, kan jeg ikke svare på, men pytt au`, er vel ingen her inne som er perfekte. Og så lenge lille jenta deres virker harmonisk ellers, så får dere heller starte med avvenning når den tid kommer.. Men, kan hun da sove borte uten problemer? Uten mammas og pappas kos før hun sovner?

Skrevet

Synes nå ikke det hørtes ut som en av de beste rutinene, men en fryktelig dum uvane.... Men men.... Hadde heller vent henne til å sovne i sin egen seng! =)

Gode vaner her i huset er å legge klærne til neste dag klar på badet når barna stelles. Så er klærne klar på krakken på badet, så er det bare å ta dem på på morgenen =)

Funker som bare det!

Skrevet

Hei. Eg trur ikkje dei meiner at det er barnemishandling. Men det kan bli vanskelig for dere å venne ho av med det seinare. Ei venninne av meg gjorde det samme med jenta si, og det blei kjempevanskelig for ho å venne ungen av med det når ho var 2,5år. Ho kunne ikkje sove hos andre, fordi mamma måtte vera der å sove med ho. Når mora hadde besøk måtte ho gå vekk fra besøket, ellers kunne ungen grine til langt på natta fordi ho ville ha mamma der.

Så ikkje ta det som kritikk, heller velmenende råd

Vår beste vane?

Eg har fått til å amme, sjølv om eg studerer.

Ho kan sove selv om det er bråk

Me sover og koser oss sammen om morningen, gjerne til halv ni.

=)

Skrevet

ja men er dette noe du orker å gjøre i mange mange år, det har hgelse søster ofte sagt til oss, orker dere å lage en yvane dere må holde ved like i årevis?

Skrevet

Er vel ingen som snakker om barnemishandling.. Men det er vel ikke så galt å ta i mot råd fra mødre som har erfaring med unger?

Det er selvfølgelig kjempekos med bebis og man kan jo kose en masse på dagen.. Er jo ikke snakk om å la bebisen sovne ensom og forlatt?

Hvis man legger opp til gode rutiner tidlig blir alt veldig mye enklere når ungene blir større.. Og det er ikke sikkert det er like morsomt å måtte ligge inntil vesla hver enenste kveld, også når dere har besøk eller har andre ting man skal gjøre.

Men det er nå bare min mening det da.. :o)

Skrevet

Beste rutine hos oss begynner med barnetv.

Vi sitter og ser på barnetv sammen, så skifte vi over til tv2, der vi ser på været sammen. Deretter går vi inn på badet, pusser tennene hans, får en fluortablett og skifte til pysj. Deretter er det rett til sengs, men en sang eller bok og slokke lyset.

Dette gjør vi hverkveld, hvertfall når han er hjemme.

Skrevet

Her har vi rutine med at når det er kvelden skal han sovne av seg selv i sin egen seng, og på soverommet er det mørkt og kaldt. Vi går opp på badet pusset tenner, vasker oss, og tar på pysj. Så går vi inn på rommet til junior, legger oss i hans seng og leser den boka han vil lese. Så går mamma eller pappa ut av sengen, slukker lyset og synger natta sang før vi tusle ned i stuen. Sånn har han lært seg til å sove godt og trygt andre steder og...

Skrevet

Når det er sagt, kan jeg jo ta med noen av våre rutiner som jeg er veldig glad i!

Kveldsstellet: (Etter barnetv) kveldsmat, bad, pysj, sang/lese - så god natt!

At hun får selolje hver dag pluss multivitamin!

En annen ting jeg synes er en viktig "regel" vi har her hjemme er at vi skal være ute minimum en time hver dag. (I hvert fall er det hovedregelen). Det gjør godt for både liten og stor! :o)

Skrevet

Å samsove med barnet sitt er da jaggu ikke noen uvane. Det er flott og trygt, og det er da ikke så stor sjans for at man skaper avhengige barn som ikke kan sove noe annet sted en med mor elle far. Jeg samsov med lille til hun var 10 mnd og vi nattpuppet like lenge. Når hun sluttet å våkne for pupp så gjorde jeg sånn som HI en stund, sovnet sammen og la seg i egen seng. Fra hun var 1 år så har hun sovnet fint i sin egen seng alene etter nattahistorier og et par sanger. Har ikke hatt noe problem med en unge som ikke ville sovne alene før hun sluttet med smokk nå for noen mnd siden.

Jeg regner med at dere som gir smokk og koseklut!!!! får like mye pepper som folk som samsover, fordi det er jaggu noen stygge uvaner det også! Så er ingen grunn til å være så stolt over at barna sovner med sin sutt eller klut alene når man faktisk har gitt barnet en annen form for trygghet en mamma eller pappa å sovne med liksom. Sukk.

Eneste gode rutinen vi har her er vel egentlig at vi pusser tenna før vi legger oss.. alt annet går over stokk og støvleskaft.. hehe.

Skrevet

Er det ikke flott og trygt uansett hvordan man velger det da?

Man må vel føle på hva som er riktig for seg og sin familie...?

MEN: Poenget mitt er at man skal være BEVISST på hva man velger og tenke litt frem i tid! Det tror jeg er viktig uansett hvordan man velger å gjøre!

Uansett så synes jeg at jeg hører om mange som har problemer med å få ungene til å sovne på egen hånd hvis de ikke er vant med det...

Skrevet

Takk for støttende innleg, (S)TinkerBelle <3 :-)

Syns det er deilig når folk klarer å tenke litt annerledes (og kanskje smartere) enn etter boka.

Regner med at når hun begynner på skolen, eller hvertfall når hun begynner å ta meg gutter hjem, da er det nok ikke like kult å sove hos oss;-)

Skrevet

Hvis du føler deg kritisert, kritiserer jo du andre som mener det er best for dem å ha barnet i egen seng?

Er det ene smartere enn det andre?

Skrevet

vår beste rutine er uten tvil at han sovner i sin egen seng..

uten å nykke..

og sovner for det meste av seg selv,uten noe grining (gjelder ikke alltid,syk,tenner osv..)

Skrevet

Morgen: Jeg står opp, dusjer og fikser meg før Noah våkner, da stelles han og får frokost. smører matpakka mens han spiser (liker den rutinen, alt går så glatt da:)

Kveld: han får kveldsmat, så er det bad og tannpuss, kose litt i sofaen og så natta, han legger seg fint i sengen med kosekluten og tutten når vi legger han:)

Etter han har lagt seg, rydder jeg stuen, pakker bhg sekken klar til neste dag, og finner frem klær

har egentlig mange rutiner, liker rutiner jeg:)

Skrevet

Hele livet er min beste rutine... :-)

Bare for å ha sagt det, småbarnstiden går så fort - kos dere!

Jeg er selv en meget erfaren mor - og koser ungene mine "gløgg ihjæl". Noen av dem får hjelp til å sovne, andre klarer seg selv. Slik er barna og livet forskjellig fra person til person, familie til familie!!

Og ja da!! De som får kos til de sovner, klarer det utmerket selv senere!! Ingen av mine har hatt problemer med det etter som de vokser til =)

Kos deg!!

Godt nytt år!!

Skrevet

En har faktisk lov til å synes sin egen metode er best da. Og jeg synes det er helt merkelig at folk greier å legge et nyfødt barn (Feks) alene i en stor seng og kanskje alene på sitt eget rom. Det er ikke noe for meg altså! Hver eneste fiber i kroppen strittet i mot da jeg prøvde det når lille ble født, og jeg var en av de som var så negativ til samsoving fordi barnet ble så "avhenging".

Pluss at jeg synes fordelen med sovende amming var griseflott. hehe.

Skrevet

Er også erfaren flerbarnsmor, og støtter både dette og det hovedinnlegger sier.

Det er ikke sikkert den trenden vi har her til lands med at barna skal ligge alene borte fra mor og far fra de babyer er den beste og mest naturlig.

Kropsskontakt med foreldre er ikke så galt, heller ikke i sengen.

Babytiden og småbarnstiden går FORT!!! Kos så mye dere kan mens dere ennå har de små koseklumpene, for plutselig er de for store.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...