Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #1 Skrevet 1. januar 2008 Jeg har hatt lite jern hele svangerskapet, jernlagere... og hemoglobinen har sunket fra 12 til 8. er nå i uke 38. eneste plagene jeg har hatt er vondt i hodet deler av svangerskapet. Nå er jeg redd d kan ha skadet babyen at jeg har så lite jern å gi den?? Hører om folk som har tatt jerntilskudd, men jeg ble anbefalt å ikke ta noe!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #2 Skrevet 1. januar 2008 Tror ikke babyen tar noe skade av det. Den tar det den trenger, derfor synker ditt eget nivå. Jordmor og lege sa til meg at kommer hb under 10, så skal en ta tilskudd. Trenger ikke å ta før det. Jeg har 9.8 og tar Hemofer som er nokså skånsomt mot magen. Har ikke hatt noen spesielle plager jeg heller. Bare sovet dårlig, noe som blei mye bedre etter jeg begynte på Hemofer. Tror jeg ville starta på tilskudd hvis jeg var deg, du trenger det til barseltida og amming!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #3 Skrevet 1. januar 2008 Jeg har hb på 12 men ferritin på 5. Jeg er anbefalt jerntilskudd to ganger daglig.. Er nå i uke 37+3.. Bruker ferro retard. Den er den eneste som ikke stopper opp magen min. Men babyen tar det den trenger, ikke bekymre deg for det Spis mye leverpostei, drikk druejuice, spis rødbeter... (og helst med juice, ikke melk, da melk hemmer opptaket av jern)
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #4 Skrevet 1. januar 2008 Forresten: Ferro retard får du reseptfritt på apotek.. Kan jo iallfall ikke skade å ta det:)
sessa mi Skrevet 1. januar 2008 #5 Skrevet 1. januar 2008 jeg har hb på10 og jern 5,og skal begynne med jern sprøyter om en uke
Gjest Orkideen Skrevet 1. januar 2008 #6 Skrevet 1. januar 2008 Jeg har også Hb på 10 og jernlager på 5. Jeg har fått beskjed om å ta 250 mg jern om dagen kombinert tabletter og i flytende form. Jeg ønsker sprøyter også men får ikke lov av fastlegen min til å få det til tross for at jordmor anbefaler sprøyter. Stemmer det at det er store bivirkninger av sprøytene? I så fall hvilke bivirkninger? Stemmer det at sprøytene må settes på sykehuset pga fare for allergiske reaskjoner?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå