Marit82 Skrevet 1. januar 2008 #1 Skrevet 1. januar 2008 Annonserte slik at de som ikke er intr i å lese ting ang røyk her inne , slipper det Lurer bare på om dere som røyker kan signere , kun for å se om det er mange. Ikke for å lage kjeftetråd , og helvettes debatter. Så jeg lurer på : Hvor langt er du på vei , og hvor mye røyker du iløpet av dagen. Jeg er 39 uker. Å røyker ca 8-10 om dagen. Forsatt godt nyttår!
Marit82 Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. januar 2008 Enkelte må bare............................... men men..
2 tette - med flette Skrevet 1. januar 2008 #4 Skrevet 1. januar 2008 Er nok mange som fortsatt røyker, men ikke tør å innrømme det her inn pga all kjeftingen man får.. Jeg har selv klart å slutte, men skjønner de som ikke har klart det veldig godt !
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #5 Skrevet 1. januar 2008 JA enn skal ikke røyke i svangerkapet. Det er ikke bra ,og ikke pent. Men det er opp til hvert enkelt mener nå jeg da....
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #6 Skrevet 1. januar 2008 Jeg er 31 uker på vei,å har røkt 8-10 om dagen jeg oså frem til i dag:o).... I dag har e ikke røkt i d hele tatt,jeg og sambo bestamte oss her om dagen at etter nyttår skulle vi prøve å slutte,å hjelper m veldig så lenge han også ville,men er jo innmari røykesyk,men har klart meg i hele dag,og håper jeg klarer dette,skal hvertfall prøve....
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #7 Skrevet 1. januar 2008 Hmmm.... og jeg som har dårlig samvittighet for å sitte i en leilighet hvor andre røyket i hele natt...... Hater å innrømme det(er en x-røyker) men blandingen av røyk og øl lukter sinnsykt godt nå for tiden!!!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #8 Skrevet 1. januar 2008 Er i uke 37 og har klart å trappet ned til 12 om dagen. Og for dere som ikke klarer å dy dere med å slenge dritt,ta å vri litt på gloriaen over hodet deres og fei for deres egen dør!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #9 Skrevet 1. januar 2008 Jeg røyker ikke, forstår ikke de som liker røyk (jeg takler ikke lukta hehe). Meen dømmer dere ikke:) Mamma røyka gjennom 4 svangerskap (og hu røyker ikke lite) og alle barna er så friske å raske man får det til:)
mammaen til Luca Skrevet 1. januar 2008 #10 Skrevet 1. januar 2008 Det er ikke bare å trykke på en knapp for å slutte å røyke. Regner med at de som fortsatt røyker, er fullstendig klar over hvor dumt det er. Men jeg tror personlig at det er bedre å ha trappet ned på røykingen enn å stresse med å slutte. Tror det er mer stress for barnet og, jeg. Nå røyker jeg ikke selv, men kjefter heller ikke på de som ikke har klart å slutte.
Labambie Skrevet 1. januar 2008 #11 Skrevet 1. januar 2008 Hei! Jeg slutta for 3 uker siden,hadde da trappet ned til ca 5 om dagen. Jeg har ikke tenkt å pådra meg noen form for skinnhellighet ovenfor de som ikke klarer,for det er faen så vanskelig! Bare ville si at det er kjempebra at dere har klart å trappe ned,det samme sier sikkert jordmor og lege til dere. Om man ikke klarer slutte helt,så er det jo selvsagt det nest beste å trappe ned! Ikke la andre dømme dere. Selv kan jeg si at det er en erfaring fra meg,at de som slenger masse masse dritt oppnår det stikk motsatte av det som kanskje var planen. Man får bare veldig lyst til å gjemme seg bort å røyke mer.. Prøv heller å støtte opp om hver røyk man IKKE tar og hat deg selv mindre for den røyken man faktisk tar. Masse masse lykke til!
Mam&Ama Skrevet 1. januar 2008 #12 Skrevet 1. januar 2008 Jeg er 29 uker på vei. Har dessverre blitt flere røyk nå i jula, men ligger vel på 8-10 om dagen jeg også. Har prøvd å slutte 3 ganger men det har vært et helvete hver gang så nå er det nedtrapping som står for dør. Har heldigvis en veldig god og forståelsesfull lege som gjerne vil hjelpe meg..
Athina' Skrevet 1. januar 2008 #13 Skrevet 1. januar 2008 Jeg er 39+4 og røyker mellom 5-10 daglig. Ingenting man er stolt over, men som sagt ovenfor det er ikke så enkelt som noen vil ha det til å slutte. Så der ble nedtrapping for meg.
Marit82 Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #14 Skrevet 1. januar 2008 Jeg er faktisk overasket over hvor mange her inne som røyker. Vi røykere trår vel litt forsiktig , siden vi vet at røyking ikke er bra og slettes ikke er akseptert ( forståelig ) . Jeg må faktisk si meg litt lettet. Misforstå meg rett altså men jeg har trodd at jeg var alene om å røyke i svangerskapet. Men så var jeg ikke det da.. Men det som er bra , er at samtlige kan fortelle at de har kuttet ned , og i det minste forsøkt å slutte. Stå på alle sammen , inkludert meg.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #15 Skrevet 1. januar 2008 Hei. Sluttet å røyke for noen år siden selv og må innrømme det at det er noe av det vanskeligste jeg har gjort. Så jeg forstår dere veldig godt. Men da jeg sluttet leste jeg boken "endelig ikke røyker". Der stod det blant annet at det å kutte ned på inntaket kun var selvpining, og gjør det vanskeligere å klare å slutte helt. Det er ikke meningen å komme med moralpreken eller noe. Men ville bare si at hvis dere ønsker å slutte anbefaler jeg dere virkelig å lese den boken. Selv var min egen motivasjon kun pga at det ble dyrt og hadde egentlig ikke noe særlig lyst til å slutte. Men den boken hjalp meg virkelig. Ønsker dere lykke til videre i svangerskapet. Og om dere ønsker å slutte, men ikke klarer det. Så vet dere jo (uansett hva mange andre sier her inne) at det er utrolig vanskelig å slutte. Så prøv å ikke bli deprimert pga at dere ikke klarer det, mye bedre for babyen og ha en glad mamma
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #16 Skrevet 1. januar 2008 ca.10 om dagen. Skal slutte nå - har sagt det leenge og prøvd. VANSKELIG!!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #17 Skrevet 1. januar 2008 jeg har selv røyket, sluttet for noen mnd siden, takk en og annen røyk men det er det. alle som har klart og trappet ned har gjort det bra. jm sa til meg at det var bedre å ta seg en røyk enn å gå og være stresset hele tiden. det påvirker barnet mer. ingen oppmuntring til røyking,men til dere som er ikke røyker/ex.røyker som kjefter på de som røker: hva er vitsen med å kjefte på røykerne? de tar valget selv, og vet at det er "galt". men dere trenger ikke å skille de ut av den grunn!!! så røykere: det er bedre sent enn aldri å slutte men klarer dere å trappe ned er det kjempebra :)
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #18 Skrevet 1. januar 2008 Jeg har røyket i 10 år og sluttet det øyeblikket graviditetstesten var positiv og har ikke rørt røyken siden. Er nå i uke 32. Jeg er kjempestolt av meg selv for dette, men fy f... det er vanskelig enkelte dager. Ikke så ille lengre nå som de første 2-3 månedene, men ville bare si at jeg har forståelse for dere som ikke klarer det. Selv om dere ikke bare skader dere selv lengre. Men man må jo ha selvdisiplin. Jeg savner røyken og er redd jeg begynner igjen etter fødsel og amming, men håper inderlig jeg klarer la være... Alle dere som skal slutte : LYKKE TIL!!!!! Dere er kjempeflinke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå