winneboo Skrevet 1. januar 2008 #1 Skrevet 1. januar 2008 Jeg har blitt spurt om jeg vil reise til utlandet i 2 uker gjennom jobben. Dette er rent jobbmessig å ingen ferie eller fylletur. Jeg kommer til å være på jobb 12 timer i døgnet hver dag, ofte mer. Min samboer syns ikke noe om at jeg reiser. Jeg vet ikke hvorfor egentlig, men han kan være sjalu av seg så mistenker at det er det. Han er klar over at dette er jobbrelatert å jeg reiser med hun jeg jobber for + 2 andre assistenter. Han nekter meg ikke å reise men han viser tydelig at han ikke liker det. Jeg syns det er slitsomt å måtte ha dette hengende over meg når jeg drar, å skulle ønske han heller latet som han syns det var greit enn at han tydelig viser at dette liker han ikke. Jeg syns egentlig at han burde unne meg denne muligheten. Hvor ofte får jeg mulighet til dette da? Jeg vet hvertfall at jeg hadde unnet han dette dersom han fikk muligheten. Men nå er jeg så antisjalu som det kan få blitt da. Blir litt lei meg for det virker jo som om han ikke stoler på meg Noen synspunkter?
Pysa Skrevet 1. januar 2008 #2 Skrevet 1. januar 2008 Dette hadde det vært fint om dere var enige om, men om han ikke har tungtveiende grunner for at du skal bli hjemme (sjalusi er ikke en slik grunn med mindre du har vært upålitelig før), syns jeg dette er opp til deg. Forøvrig lever jeg et helt liv uten å trenge "blessing" fra noen. :-)
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 1. januar 2008 #3 Skrevet 1. januar 2008 Kan vel hende det er mer gret når han får vent seg til tanken Hadde nok ikke gitt meg så lett på den akkluat...
winneboo Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. januar 2008 Nei han har ingen grunner å komme med. Eneste han sier at han ikke liker det. Jeg har aldri vært utro mot han så jeg syns han bør stole på meg. Jeg har allerede sagt til han at jeg reiser å imorgen blir billetter og hotell bestilt. Jeg syns bare det er trist å reise å vite at han er imot det.
winneboo Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. januar 2008 Avreise er om 3 uker, å jeg fortalte dette til han for ca 1 mnd. At jeg hadde blitt spurt men at jeg ikke hadde bestemt meg ennå. Jeg har en datter så jeg har vurdert om jeg vil reise fra henne i 2 uker eller ikke. Å jeg har nå funnet ut at det kommer til å gå helt fint. Jeg har aldri vært borte fra henne så lenge, men er jo ikke en vanesak dette da. Har bare veldig lyst til å bli med på denne turen..veeeeldig lyst..hehe
Mille** Skrevet 1. januar 2008 #6 Skrevet 1. januar 2008 Det er jo i forbindelse med jobb, så han kan vel ikke akkurat "nekte" deg det heller. Ville dratt med god samvittighet. )
♥Snulder Skrevet 1. januar 2008 #7 Skrevet 1. januar 2008 Ja jeg ville dratt selv om mann/samboer rynket på nesen.
flust Skrevet 1. januar 2008 #8 Skrevet 1. januar 2008 Jeg tror du må ta deg en skikkelig prat med samboeren din og finne ut hvorfor han EGENTLIG er imot at du reiser. Spør han direkte om det er fordi han er sjalu. Er det forresten han som skal være hjemme med jenta di? I så fall kan det jo hende at han gruer seg litt til å ha eneansvaret for henne... Jeg skal også reise vekk i to uker på samme tidspunkt som deg. Har også en jente som er på samme alder som datteren din, så vi er litt i samme båt. Samboeren min skal være hjemme med henne, og jeg vet han gruer seg litt. Han unner meg denne turen, for det er en kjempemulighet for meg, men jeg vet at han er redd han skal glemme ting i forhold til vesla osv. I dag sa han at "jeg tror jeg må gå rundt med en liten notisbok de ukene du er borte slik at jeg husker alt". Enda han er pappaen hennes og er flink å ta ansvar hjemme, så syns han altså at dette er litt skummelt. Ta en ordentlig prat med han og få frem hva det er som egentlig plager ham. Det er ikke noe særlig å reise i fra noen som man er uenig med, selv om du har den reneste samvittighet.
Kamomille Skrevet 1. januar 2008 #9 Skrevet 1. januar 2008 Jeg er egentlig veldig overrasket over at du skriver her isteden for å snakke ordentlig med mannen din om dette!! Dere må jo sette dere ned å snakke sammen om hvorfor han ikke vil at du skal dra!!!
winneboo Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 1. januar 2008 Har snakket ordentlig med han jeg, men eneste jeg får ut av han er at han ikke har lyst at jeg skal reise. Jeg spør hvorfor å han sier at bare ikke liker det. Jeg har nå spurt 1000 ganger uten hell. Så nå ville jeg bare høre andres meninger om hva de ville gjort.
winneboo Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 1. januar 2008 Nei datteren min skal være hos mine foreldre så han får ikke noe mer ansvar enn vanlig. Jeg har snakket med han om dette mange ganger men får samme svar hver gang. Han er ikke så veldig åpen av seg å snakke sjeldent om følelsene sine så det er ikke så lett å få ut noe mer av han. Jeg lurte bare på om det var helt følelsesløst av meg å reise enda jeg vet at samboer ikke liker det.
mummimammo gleder seg til jul Skrevet 1. januar 2008 #12 Skrevet 1. januar 2008 det er vel for f ikke han som bestemmer over livet ditt. dessuten så er det jiobb messig.. dere er to likeverdige mennesker i et forhold, han må respektere det du gjør og omvendt. lykke til. når jeg leser sånn tråder er jeg glad jeg er singel
Alba44 Skrevet 1. januar 2008 #13 Skrevet 1. januar 2008 Jeg ville respektert om mannen min ikke hadde hatt lyst til at jeg skulle reise.
hit og dit Skrevet 1. januar 2008 #14 Skrevet 1. januar 2008 Eg hadde nok ikkje reist uten mannens blessing, men eg ser ikkje heilt for meg at han hadde mislikt at eg skulle på ein arbeidsur. Han burde unna deg denne muligheten, og kanskje jobbe litt med sjalusien sin?
winneboo Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #15 Skrevet 1. januar 2008 Nei han bestemmer ikke over livet mitt å han nekter meg ikke å reise. Han har heller aldri nektet meg noe så sånn sett så har jeg det ikke noe annerledes enn når jeg var singel. Skulle bare ønske at jeg slapp å få dårlig samvittighet, noe jeg egentlig ikke burde ha.
winneboo Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #16 Skrevet 1. januar 2008 Han driver å jobber med den. Jeg måtte si veldig klart i fra med en gang vi ble sammen for han var veldig sjalu for små ting. At enten så skjerpet han seg eller så var det over. Å etter det så ble det mye bedre, å han har siden ikke vist noe sjalusi i det hele tatt. Men når det kom opp at jeg skulle på denne turen så merket jeg at han ble usikker. Vi pratet sammen nå istad igjen å han han beklaget at han virket sjalu, å han sa at han stolte 100% på meg. Så jeg får bare ta han på ordet, jeg vet uansett innerst inne at jeg aldri ville gjort noe vondt mot han.
winneboo Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #17 Skrevet 1. januar 2008 Ja skjønner det men jeg taper 2 uker med lønn om jeg ikke reiser så i bunn og grunn føler jeg meg tvunget til å dra, men på den andre siden har jeg også lyst til å dra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå