Gå til innhold

Hjemmturen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter. Riktig godt nyttår til alle! :)

Jeg sitter her og lurer på hvordan jeg skal få med meg den lille hjem fra sykehuset. Tenkte å bruke vognbagen med et sikkerhetsnett over. Er dette en god løsning eller bør jeg leie meg en bilstol?

Takknemmelig for alle synspunkter og svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bruk nett!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nett er allerede ulovlig i sverige og blir troligt det i løpet av 08.

Gå inn på biltilsynet.no der har de lagt ut en snutt om hva som skjer med barnet vis det skjer en ulykke.

Et annet savr på spørsmålet;det er en løsning som kan koste deg dyrt.

Lei et sete,redd et liv.

Skrevet

Off. Det hørtes ille ut! Er det ingen andr løsninger for bager da? Ser langt bort fra nett nå!!!

Skrevet

det finnes jo en bilstol sm heter sleepi og i den stolen an babyen ligge flatt.

Skrevet

Vi skal bruke en besafe bilstol fra 0-13 kg. Hvis man tar pauser underveis eller har kort vei er det ikke noe problem. Babyen sier nok fra hvis den ikke er komfortabel. Heller det enn å utsette babyen for kollisjon i bag med sikkerhetsnett for det er livsfarlig.

Skrevet

Hvis du ikke har bil, og ikke har tenkt å kjøpe deg bilstol, så tror jeg du kan leie på helsestasjonen.

De nye bilstolene er jo utrolig mye bedre enn de som var før.

Jeg har kjøpt den fra maxi cosi - der kan barnet så og si ligge den første tida.

Har dere bil, ville jeg nå ha investert i et bilsete. Er som hun over sier - de ser at de boksene/nettene ikke er noe særlig hvis uhellet skulle være ute.

Skrevet

Har ikke bil,så da blir det vel å leie en bilstol. Jeg visste ikke at de nettene var så usikkre. Takk for opplysningen! :) Skal høre på helsestasjonen om å leie en stol.

Skrevet

Hei. :) Godt nyttår. :) Vil bare tilføye at noen forsikrings selskaper og baby utstyrs butikker også leier ut sete til en billig penge. ikke mere enn 50 kr mnd tror jeg at jeg hørte. :)

Skrevet

Ville helt klart leid en bilstol.

Ser du har skjønt det ang. bag men jeg legger alikevel til litt:

Trygg Trafikk er klare i sine anbefalinger, bakovervendt babysete er det absolutt sikreste alternativet.

Grunnen til dette er at ved en kollisjon vil barnets hode, nakke og rygg bli bremset opp mot stolens rygg. Dette

fører til at kraften ved en kollisjon vil fordeles over en større flate enn den gjør ved bruk av boxette eller sikkerhetsnett.

Det finnes noen barn som av medisinke årsaker må ligge fra starten av. Hvis man skal brukte sikkerhetsnett eller boxette er det viktig å plassere disse slik at barnets hode blir liggende inn mot midten av bilen.

En vanlig myte om bakovervendt babysete er at det er skadelig for ryggen til barnet å sitte der for lenge.

Dette medfører ikke riktighet, det er ikke påvist noen ryggskader fordi et barn har liggesittet i en bakovervendt bilstol.

På spørsmålet "Får ikke små barn ryggskader av å sitte i en babystol?" på nettsiden til Trygg Trafikk bekrefter overlege Tor Einar Calisch ved barneintensiv avd. på Ullevål sykehus at spedbarn ikke tar skade av å sitte i setet over lengre tid.

Bare husk å lytt til barnets signaler og ta gode pauser. Man trenger ikke å vekke et sovende barn for å ta pause.

sikringavbarnibil.blogspot.com

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...