Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #1 Skrevet 1. januar 2008 Hva, når og hvor mye spiser deres babyer på 7-8 mnd. gjennom en dag? Når kan man begynne med brød i tillegg til grøt?
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #2 Skrevet 1. januar 2008 Ingen som kan fortelle om måltidsrytmen? Er jo enig i at det er mer spennende med folk som kjenner kjendiser, men akkurat nå er det dette jeg har bruk for :-)))
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #3 Skrevet 1. januar 2008 Datteren min er snart 8 mnd og spiser cirka sån her: kl 7: ca 100 ml MME kl 10: 1/2 glass yoghurt (6 mnd glass)+ litt fruktmos. kl 13: 2/3 glass middagsglass kl 15: ca 100-150 ml MME kl 17.30: 1/2 middagsglass+litt fruktmos. kl 19: ca 100 ml MME Spiser ikke på natten. Kan legge til att hun ikke liker gröt. Har fölelsen av hun spiser litt lite? Hun er frisk og aktiv men litt tynn. Hun får i seg 300 (maks 400) ml MME per dögn, er det nok eller er det noen som vet hvor mye de trenger på denne alderen? Du kan begynne å gi din baby bröd nå! har prövd å gi datteren min små små brödsmuler men hun brekker seg, så må vel vente litt med det jeg.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #4 Skrevet 1. januar 2008 Såg du skrev inlegg mens jeg svarte deg...ja altså kniv er fint men nå trenger jeg en gaffel...syfter selvfölgelig på det du skrev om folk som kjenner kjendiser;)
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 1. januar 2008 #5 Skrevet 1. januar 2008 ca 8 en porsjon grøt + mme ca 12 1 middagsglass + vann ca 15 en porsjon grøt + mme + litt fruktpurè ca 18 en porsjon grøt + mme + litt fruktpurè Gutten min er født i mai( 7,5 mnd) han drikker som regel ikke mer enn 50-70 ml mme pr måltid... Så tilsammen blir del ca 200 ml pr dag.. Litt lite sikkert,men han ser ut til å legge fint på seg.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #6 Skrevet 2. januar 2008 Takk for svar til dere begge! Ser ut som min jente spiser litt lite kanskje, men jeg ammer, så jeg vet ikke om det er helt sammenlignbart m mme? Hun er god og rund og legger fint på seg. Ikke så kjempeglad i grøt, men hun spiser to små porsjoner havregrøt m/frukt hver dag, i tillegg til litt grønnsaker til middag. Og så ammer jeg 4-5 ganger hver dag. Får liksom ikke i henne så veldig mye mat. Jeg lager maten sjøl, så jeg er litt usikker ift. middagsglassene. Hvor mye er det egentlig i et sånn glass? Er så lenge siden jeg brukte de på førstemann. Glemmer jo helt hvordan dette var... :-)
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 2. januar 2008 #7 Skrevet 2. januar 2008 Det er 195 gr i ett middagsglass:) Datteren min er 8,5 mnd og matvrak... Dette har hun spist i dag.. kl 8.30 pupp kl 10 stor porsjon grøt kl 12 pupp kl 13.30 ett glass middagsmat kl 16.30 litt over en halv banan og 40 ml mme kl 18 stor porsjon grøt og 40 ml mme og pupp Hun våkner fortsatt på natta for å få pupp, men mistenker hun gjør det for kosens del. Har prøvd brødbiter på henne, og det går bra.
ifie Skrevet 2. januar 2008 #8 Skrevet 2. januar 2008 Gutten min er 7mnd. Han spiser grøt ca kl 10.00 og ca kl 18.30 også får han pupp når han måtte ønske i løpet av dagen. I tillegg kan han få fruktmos/fruktbit i nett. Gjerne mens vi spiser middag. Han får også smaksprøver på brød (han har blitt så flink! ), men ikke noe å bli mett på. Han får pupp et par ganger om natten, men også her mistenker jeg kos...
Mamma&LilleKrølle Skrevet 2. januar 2008 #9 Skrevet 2. januar 2008 Heisann! Har ei jente på 7 mnd som også er matvrak;) ca. kl.07-08: grøt + mme, og sviskemos. (Mengden på melk varierer mye da hun ofte nekter å drikke..så må gi drikke før hun få mat, eller halvtime etter måltidet. somregel ca.100 ml mme.) ca.Kl.11: Halv banan eller fruktpurè + mme. ca.kl.15: Halvt middagsklass + mme. 18: grøt+ mme. Innimellom drikker hun også vann, eller ekstra med melk..kommer an på når hun står opp. og får smaksprøver på ting vi spiser. Prøver med brød og, men det er litt for nytt enda;) Spiser ikke på natta.
veslepia Skrevet 2. januar 2008 #10 Skrevet 2. januar 2008 Gutten min har også en utrolig appettitt - alt går i han. ca 9 får han en skive med leverpostei, gir han småbiter som han gumler litt før de forsvinner - han har ingen tenner, men klarer fint å spise skivebiter. ca. 12 får han en porsjon grøt av 150ml væske. ca. 15 får han et middagsglass eller tilsvarende av hjemmelaget mat. ca. 16.30 får han frukt (når vi spiser middag) ca. 18 får han en porsjon grøt av 150 ml væske. I tillegg, pupp før hvert måltid og vann å drikke til. Han sitter og gaper bare han ser kjøkkenbordet. Hadde han fått mer hadde han sikkert spist det og.
Lillegutt fikk lillesøster :) Skrevet 2. januar 2008 #11 Skrevet 2. januar 2008 Veslepia: Det var nesten en ren beskrivelse av gutten min på 7 mnd 1 uke. Eneste forskjellen er at min får flaske etter brødskiva og flaske før legging ca 18.45 fordi han ikke vil ha puppen lenger. Morsomt Han spiser også alt, og skive ville han ha med en gang
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #12 Skrevet 2. januar 2008 Jenta vår på 8,5 mnd spis graut til frokost (heil porsjon) og kvelds (halv porsjon). Lunsj: eit fruktbeger. Middag: ca eit halvt middagsglas. Får pupp 4 gongar for dag og ein gang på natta. Drikk ein del vatn til måltida. Ho er ikkje begeistra for skive dessverre, merkar at ho er ganske lei av graut også.. Vurderer å kutte ned til eit grautmåltid og gi middag (heimelaga) i to omgangar sidan ho berre et tilsvarande eit halvt glas i gangen. Håper slik å få i ho meir mat for å få ammefri på natta.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #14 Skrevet 3. januar 2008 oi er det bare jeg som gir brødskive til 8mnd gammel baby?? kl 7:00 - mme kl 10:00 - grøt og mme kl 13:00 - brødskive,melk og litt mme til å slukke tørsten kl 16:00 - middagsglass og vann kl 18:30 - grøt og mme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå