Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har baby på 3 uker som bare vil sove når vi går/holder henne på nettene. Noen andre som har opplevd lignende og har råd til hva vi kan gjøre for å få henne til å sove/sovne alene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada,dette er kjent her i huset også.Lillegutt på 3 uker ville bare sove om vi hadde han i armene eller på brystet.Vi gav etter da vi var så trøtte og bare ville sove,satt til slutt og sov om natta.Dette fant vi ut at ikke gikk.Nå gir vi han masse mat på kvelden og legger han i senga si etter at han har sovnet til matinga.Som oftest våkner han igjen og gråter,tar han da opp og trøster for så å legge han i senga igjen.Dette gjentar vi til han til slutt sovner.Litt jobb er det,men det er verdt det.

Skrevet

er helt normalt det:) de er jo så små ennå og trenger nærhet.. mitt tips er å begynne så smått med rutiner.. bade ,sette på pysj så mat og senga.. da skjønner babyen etterhvert at da skal han sove.. de må lære og sovne selv:) gjør det også litt trangt i senga da føler han seg tryggere.. min lå i vognbagen oppi senga og nå har jeg bare ammeputa i hodeenden så det blir lunt og godt i senga hans:) vi la lillegullet samtidig som oss når han var såå liten men etterhvert begynnte vi å legge han litt tidligere.. følger fremdeles rutinene da ,og siste måltid om kvelden får han på rommet i dempet belysning.. selv om de kan våkne for mat igjen etter kort tid er det luirt å begynne med noen sånne rutiner..så de skjønner forskjell på dag og natt:) hjulpet oss veldig ihvertfall:)

Skrevet

Hei. Har en datter på 4 1/2 uke. Hun har så smått begynt å sovne alene nå. Vil helst sitte på armen, men prøver oftere og oftere å legge henne før hun sovner. I senga har vi varmeflaske som vi legger ned en stund før hun sovner. Tar den ut når vi legger henne så er senga varm og god når hun kommer oppi der.

Ikke stress med det. Det går seg nok til etterhvert. Har hørt at man kan ikke sjemme bort nyfødte med for mye kos. Ønsker de kos skal de få det.

Skrevet

Har det ikke akkurat slik men vår baby på 2 1/2 uker har vært urolig om natten, og sovet veldig godt om dagen. Da sover hun i vognen sin.

Jeg tenkte kanskje at sengen hennes ( vanlig grind seng ) var rett og slett for stor for henne, så jeg satt hele bagen til vognen oppi sengen med lammeull posen og det hele. Resultatet var at hun sov som en drøm også om natten. Våken hver 4 time for mat og bleieskift men det "urolige" hun hadde over seg var iallefall borte.

Håper det fortsetter slik;-)

Skrevet

Ser du har fått noen gode tips allerede her.

Det du også kan gjøre, er å gå/ holde henne til dere selv skal legge dere, for så å la henne sove i sengen med dere. Mange babyer sover mye bedre i foreldrenes seng enn alene i sin egen.

Det har fungert veldig bra for oss i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...