Gå til innhold

hvor mye sviskesaft kan jeg gi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 4 mnd sliter veldig med magen, og jeg tenkte å prøve å gi han litt sviskesaft. Men hvor mye kan man egentlig gi? Prøvde med noen teskjeer i går, men virket ikke som han likte det - spyttet ut og skar de grimasene! Meeen, gir ikke opp enda i alle fall.

Står ingen ting på flaska om hvor mye de kan få....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å gi ca 1/4 av flaska ved hard mage til min på 3,5 mnd. Tåteflaske er greiere enn skje. Har også gitt 2-4 teskjeer med sviskemos, det blir ikke så mye søl, synes jeg.. Gir du mme noen gang, så kan det blandes i melka også.

Skrevet

Tror du kan gi så mye du "vil".. Her får jenta mi ca 10-12 skjeer etter hvert grøtmåltid (det blir ca 1/5 av flasken) og hun er kjempe fin i magen nå! :) Tror ikke det er noe skadelig og gi for "mye" liksom.. Eneste må vel være at de kan bli kjeeeempe løse i magen, hehe :)

Mulig jeg tar helt feil og.. Er førstegangs så vet ikke så mye..

Skrevet

Hva er det minste en kan gi for at det skal ha effekt? Gutten min på snart 4 1/2 mnd har jeg gitt 1-2 ts om dagen, men det er kanskje for lite til å gi effekt??

Og hvilke sviskesaft-flasker kjøper dere? ...har bare sett slike nestle-glass. Kokte sviskesaft selv som han har fått litt av i to dager nå. Han får ellers kun MME.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...