Ella og Knerten Skrevet 1. januar 2008 #1 Skrevet 1. januar 2008 Snufser og snørrer, hoster og harker. Hatt opp i 39 i feber og piggtråd i halsen (stakkars meg...) Syns Knerten virker i grei form foreløpig. Han er kanskje litt mer trøtt enn vanlig, nyser endel (men det har han gjort siden fødsel) litt varm og svett innimellom (har ikke tatt tempen på ham) og i morges hadde han et hovent øye som vesket litt (borte nå). Ellers ikke tegn på at han er syk. Hva er sjansen for at jeg smitter ham? Er han nokså immun av det han får i seg gjennom morsmelken eller? Jeg vasker hender godt og forsøker å holde basillene unna, men han suger jo på meg liksom...
mamma til 2 og lille frøet.. Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 Hei.. jeg har akkuret samme problem her.. I tillegg er samboeren min syk også.. men jenta vår på 3 mnd virker helt fin.. Men er Livredd for at hun skal bli syk.. For hun må jo sove på samme rom som oss + at jeg ammer jo..
Gjest Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Det er ikke så mye mer man får gjort enn å holde god håndhygiene, og håpe på det beste. Du ammer, så da kommer antistoffene du begynner å produsere med en gang du blir syk rett over i melka, slik at han kanskje slipper. Vi har vært syke her nå, og pjokken ble også litt forkjøla (jeg ammer også), men mye svakere enn oss. Han hadde rennende nese og feber 1 dag, nesten helt fin igjen dagen etter. Så her virker det som han fikk det mye mildere iallfall, kanskje pga amminga? Uansett er det lurt å ha Paracet, saltvann, nesedråper og nok kompresser i hus Og om han skulle bli syk, så er det ikke verdens undergang, det går over, men slitsomt når det står på. Etterhvert (dette sa iallfall fastlegen min) så er det jo vanlig at de har en forkjølelse eller virusinfeksjon i måneden. Så det er bare å stålsette seg. Lykke til, og god bedring.
Gjest Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 Er ikke de immune da så lenge de ammer...? det sa de til meg på sykehuset... Er litt småsyk jeg, men har kysset småen like mye som før fordi jeg har tenkt på det de sa der!
mamma til 2 og lille frøet.. Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 Hei igjen.. tusen takk for svar...
Gjest Skrevet 5. januar 2008 #6 Skrevet 5. januar 2008 Jo, kanskje så og si immune Men ikke 100% alltid, tydeligvis. Har også hørt flere som har hatt forkjøla babyer selv om de ammer. Også kan vel både mor og barn bli smittet av virus som mor aldri har hatt før, og da tar det sikkert litt tid før antistoffproduksjonen kommer i gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå