*Super*Mamman* Skrevet 1. januar 2008 #1 Skrevet 1. januar 2008 Har selv foranliggende morkake, hadde blødninger i uke 12-16, men lege / jordmor har ikke nevn mer om morkaken min. Hørers så mye snakk om det, og ekstra kontroller, komplikasjoner, streng beskjed om å ta det med ro osv. Er det større risiko? Har også hørt at den kan gro seg inn i keisersnittarr? Stemmer det? Har i det siste merket en smerte fra arret mitt.. Tilfeldig?? Har ellers bestandig murringer, så det er ikke det altså... Dette er en annen type smete.. Dette er mitt 3. svangerskap.
Tante Gustava Skrevet 1. januar 2008 #2 Skrevet 1. januar 2008 Tror det er en del misforståelser ute og går ang morkake som ligger foran på livmorveggen ut mot magen og morkake som ligger foran livmoråpningen. Hvis den ligger foran åpningen får man ekstra oppfølging, og hvis den ikke flytter seg før fødselen må man ta keisersnitt. Hvis den ligger foran mot magen er det vel ingen ekstra risiko for komplikasjoner.(men det tar ofte lengere tid før man kjenner babyen sparke, og det kan være vanskeligere for lege/jordmor å finne hjerterytmen ved kontroll) At morkaka skal gro inn i keisersnittarr synes jeg høres veldig lite sannsynlig ut, men det vet jeg ingenting om. At du har ekstra murringer i keisersnittarret ditt nå vil jeg heller tro har sammenheng med at magen og livmora vokser, og arrvev er ikke så elastisk som annet vev. Mulig det protesterer litt mer mot å bli tøyd sånn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå