Gå til innhold

Noen som har tatt utvendig ultralyd i uke 12?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til tidlig UL pga tidligere sa, men jeg har ikke så veldig lyst til å ta innvendig UL, nettopp pga SA. Er redd det kan skje igjen da. Går det an å forlange utvendig istede for innvendig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg frem dine tanker og redsel rundt temaet så får du nok forklart hvorfor om de må ta innvendig, og viss de kan gjøre samme undersøkelsen med utvendig så gjør de nok det=)

Lykke til!!=)

Skrevet

Jeg tok utvendig UL da jeg var 12 uker på vei forrige gang, det er ganske vanlig.

Skrevet

Hei.. Jeg har vært til innvendig ultralyd flere ganger.. både før og under graviditeten... Jeg kan ikke forstå at det på noen måte skal kunne framskaffe en sa... De er veldig forsiktige... og det er tryggere med innvendig ul enn sex.... De er så vidt innenfor kjeden din... og berører livmortappen på utsiden så vidt.. det er ikke vondt.. og jeg syns heller ikke at det er ubehaglig... Du har ikke sex heller du da?....

Men som hu andre sier oppi her.. ta det opp med dem..så kan de nok forklare deg at det helt sikkert ikke er skadelig! :)

klem og lykke til!

Skrevet

Nei, vi har ikke sex nå. Vil ikke forstyrre for mye oppi der. Hadde sa i okt og nov, vil ikke at det skal skje igjen.

Har hatt innvendig ultralyd tidligere, så jeg vet at det ikke er vondt. Men jeg leste her tidligere om ei som skulle til tidlig UL, og legen hennes ville ikke ta innvendig UL pga det kunne fremtrede en sa.

Har ikke hørt om det før, men nå tar jeg ingen sjangser.

Skrevet

Hei.

Tok utvendig Ul i uke 10 jeg, og i uke 12.

gikk kjempefint,så hjertet som banket og reka som sprella.og i uke 12 var den blitt dobbelt så stor og så ut som en mini baby.

ingen problemer med å se noe så tidlig på utvendig UL ihvertfall.

:-)

Skrevet

Vi tok faste uler med frøkna, og de slutta å ta innvendige uler f.o.m. uke 10, etter det tok de bare utvendige. uke 12 fikk vi med oss bildene hjem. En helt liten klar minibaby.. ! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...