Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #1 Skrevet 1. januar 2008 Vi har 2 små barn, tror jeg velger og ha ett og at mannen min får omsorg for ett barn... Hva slags stønadsordninger kommer jeg inn i da?? Må tenke økonomisk også oppi hele den forbaska kjipe situasjonen... Kan noen gi råd...
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #2 Skrevet 1. januar 2008 Hmm du må ha det skikkelig kiper'n når du tenker å dele søsken fra hverandre....det tror eg ikke at jeg ville ha tenkt på en gang..... Ikke noe råd, for med slike ting kan jeg ikke noe..håper du får det slik du ønsker deg, og at 2008 blir fint tilslutt!! Lykke til....
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #3 Skrevet 1. januar 2008 Jeg orker ikke og ha ansvar for 2, det ene barnet krever mye og spesiell omsorg da det er et barn med meget spesielle behov, og jeg ønsker ett barn og dele livet med... Ja jeg har det så kjipt som det går ann, også med tanke på barnas situasjon...
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #4 Skrevet 1. januar 2008 Jeg vet ikke noe om stønadsordningene, men jeg kjenner noen som har den fordelingen, og den har en del praktiske/positive sider. Fordi de har foreldreansvaret for et barn hver er det ingen som skylder den andre barnebidrag, siden begge har "like mye" tid med barnet. De har delt tiden med barna 50%, sånn at søsknene alltid er sammen, en uke hos hver forelder. Itillegg er det da sånn at hvis den ene parten ønsker å flytte vekk kan den bare ta med seg det barnet det har hovedansvaret for, og dermed vil de splitte søsknene hvis de gjør dette, og det er det ingen av den som ønsker. Dessuten er de på denne måten begge enslige forsørgere, sånn at begge havner i en gunstigere skatteklasse.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #5 Skrevet 1. januar 2008 Så det jeg leser mellom linjene her er at du tar det så kallt friske barnet med deg og lar din..snart x mann ta det med særskilte behov??? og tenker og ikke ha noe særlig kontakt med noen av dem?? Om jeg forstår riktig...så er det barn med noen form for funksjonshemming? (jeg kan jo ta feil..ettersom du ikke skriver noe om det), det er også hjelp å få fra kommunen, skal være det ihvertfall... Må være vondt å sitte å gruble over dette....håper du har noen å snakke med som kjenner deg og situasjonen du er i.... Varm klem
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #6 Skrevet 1. januar 2008 Skjerp deg! IKKE skill barna!!!!! Dette er forkastelig!! Skaff deg heller en ny mann og få et barn med han hvis det er så ille!! Dine barn har ikke valgt å komme til verden, og dette går utover dem da du ikke orker ansvar for begge og at du vil splitte de. Spes hvis pappan ikke er noe spes flink selv til å ta ansvar. Kom deg til et sted å få hjelp. "Ta med deg deg det friske og etterlate det "syke" til en uten ansvar?" FYTTIRAKKERN!!! SKAM DEG!!!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #7 Skrevet 1. januar 2008 forts: for det er vel en grunn til at du vil forlate mannen også? Hva er DEN årsaken? Dårlig ansvar for barna? Utro? Slem? etc? NOE galt er det....... Så tenkt før du tar valget!!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #8 Skrevet 1. januar 2008 Skamme meg gjør jeg ikke. Og hvilket barn vi skal ha hovedomsorgen for er ikke bestemt, bare det at jeg klarer ikke å ha begge og det gjør heller ikke mannen min. Jeg spør ikke om råd i forhold til omsorg men det økonomiske. Synes det ville vært hyggeligere om noen var litt mer seriøse når de svarte meg i en utrolig vanskelig situasjon. Pepper trenger jeg ikke, det gjør ingen nytte..
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #9 Skrevet 1. januar 2008 Hvis det er så ille, så søk ikke råd her. Finn noen som er mer seriøse og har mer peiling enn vissvasset her inne! Dette er ingen lek, så snakk med en advokat etc.. Dette må dere finne en løsning på! Lykke til!
Rose69 Skrevet 1. januar 2008 #10 Skrevet 1. januar 2008 Som alenemor har du krav på en rekke støtteordninger! Ta en tlf til trygdekontoret.Min enslige venninne fikk støtte i hytt og gevær, avlastningshjelp, osv osv osv. Ikke skill barna.Vent å se hvordan det løser seg.Det ser svart ut nå.Men få deg en kontaktperson på trygdekontoret og start prosessen. Masse lykke til, klem'' ps.jeg regner med at dere har søkt råd og har vært hos familieterapeut...
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #11 Skrevet 1. januar 2008 Hvis du ikke vil ha pepper så burde du gjerne formulert deg bedre eller valgt et annet forum. For jeg ble litt kvalm av dette "jeg ønsker ett barn og dele livet med..."Eh...hvorfor har du da to? Man kan vel ikke velge når de først er født? Jeg har ikke peiling på det økonomiske men skulle dere velge denne løsningen så bør dere ihvertfall bo nærme hverandre slik at barna ikke både mister mor eller far samt sitt søsken. Lykke til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå