Gå til innhold

Noen som har erfaring med sykehus hotell?USI

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med mine 2 prinser fikk vi ligge på barsel avdelingen etter fødsel, vi var der til vi skulle hjem. Men siden da har vi fått sykehus hotell på USI , og der er neste stopp etter føden før hjemreise. Hvordan virker det, og noen med erfaring? kjenner jeg ikke er helt åpen for det, Men det er nok fordi det er nytt og jeg ikke kjenner til det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis formen din og babyen sin er fin, vil jeg absolutt anbefale deg det!!! Det er utrolig himmelsk å komme dit etter å ha vært en natt på barsel. Sånn som vi hadde det i Haugesund var det slik: Der får du helt eget rom med eget bad med det babyutstyr du trenger. Du og babyen din kan få sove i fred, og hvis du vil ha mannen din der, kan du det (evt søsken, men det blir gjerne like mye styr) Det er mye bedre mat der og kiosk hvor du kan handle det du vil ha. Tv på rommet. Akkurat som et hotellopphold. Siden du ikke blir vekket av andre babyer, mødre og jordmødre som kommer innom, får du ladet batteriene mer til du skal hjem.

Dersom du har behov for hjelp eller medisiner kan du bare gå en tur oppom fødeavdelingen så får du det der. Men du kan ikke overlate babyen til andre, den må du passe selv.

Skrevet

Får du sove en natt på barsel altså, ikke rett fra føden? Det kan jo høres litt godt ut.Jeg har hørt at du ikke får så mye mat der som på barsel, og jeg som kunne spist å spist etter fødselen.

Takk for svar!

Skrevet

Det varierer helt sikkert en del fra plass til plass. Jeg hadde ksiersnitt, og flyttet på hotellet etter tre døgn. Jeg tror helt sikkert at du kan få være en natt på barsel først dersom du ønsker det. Det sies jo at dersom man skal på hotellet må man være i form til å pase babyen hele tiden. Ingen kan vel nekte deg en natt på barsel først. Snakk med de på sykehuset med en gang du kommer inn. Jeg fikk beskjed om at det var lurt å "tinge" rom på hotellet med en gang jeg kom inn, i tilfelle det ble fullt.

Jeg fikk mye mat der jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...