Stratos med 3 barn Skrevet 1. januar 2008 #1 Skrevet 1. januar 2008 Leste en annen tråd her som fikk meg til å lure! Vi er forsikra til langt over pipa, så skulle noen dø er det nesten fælt å si det, men da vil den som sitter igjen få det økonomisk bra da! Bedre enn i dag. Er ikke dette vanlig da? Uansett om man er gift/sambo, har barn fra før/felles barn osv osv? Jeg mener en forsikring vil da kunne dekke feks en arv sånn økonomisk sett? Dette ville den kunne gjort i dette huset i jaffal. Er forøvrig særkullsbarn selv jeg. Hmmm, lurer meg på om jeg er arveløs gitt. Ikke fordi det betyr så mye i grunn, men DET burde jo være ulovlig! Er det ikke det? Tenk de som er særkullsbarn på to sider a.... De finnes det endel av...
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. januar 2008 #2 Skrevet 1. januar 2008 Jeg er ikke forsikra, enda... men har sendt inn papirer, men pga litt ymse, så har jeg ikke fått det igjennm enda. ELdste er forsikra gjennom barnefar, for han er medlem i LO, mini er forsikra gjennom Parat hos sambo...
Stratos med 3 barn Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. januar 2008 Men gjeldsforsikringer da?
Bea- Skrevet 1. januar 2008 #5 Skrevet 1. januar 2008 Nei, er ikke forsikkra. Tror ikke det er så mange som er det heller.. Livssforsikring osv er ikke såå veldig vanlig egentlig.. Ser ikke vitsen må og ha det unasett. Vi bor i ett veldferdsland og skulle mannen dø skulle jeg alltid ha klart meg uten noen problem. Gidder ikke og kaste penger ut i luften. Er så opptimist at jeg tror ikke jeg ikke hadde hatt bruk av pengen uansett.. Så ikke bli overaskert over at folk ikke er forsikret. Tror heller det er flerne som ikke er forsikret enn er det...
Solbollatilmamma Skrevet 1. januar 2008 #6 Skrevet 1. januar 2008 Har ikke noe særlig til lån, så synes ikke vi trenger å punge ut enda mer i forsikringer enn det vi allerede gjør. Synes du man har KRAV på arv? Jeg jobber, sparer, samler og bygger ikke for at ungene mine skal få arv - og det håper jeg virkelig ikke foreldrene våre gjør heller
Regnbuens barn™ . Skrevet 1. januar 2008 #7 Skrevet 1. januar 2008 Jeg kjenner ingen som ikke er forsikra, vi er forsikra hele veien.. Vi sitter på såpass dyr bolig at det er greit at den evt gjenlevende ikke ville hatt problemer med å sitte igjen med huset etterpå.. Har gjeldsforsikring, livs-og ufør forsikring.. og selvsagt forsikret barna=) Velferdsstaten kan ikke hjelpe deg så mye om en eller begge skulle falle ifra, vi vil gjerne sikre barnas og gud forby den gjenlevendes bosituasjon om ulykken skulle vært ute.
Gjest Skrevet 1. januar 2008 #8 Skrevet 1. januar 2008 Vi er også forsikret til oppetter øra. JUST in case... Kaster sikkert ut mye peng av vinduet, for jeg håper jo at vi slipper å noengang måtte bruke en av forsikringene.... men alikavel....
Stratos med 3 barn Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 1. januar 2008 Kall meg gjerne grådig, men JA jeg synes alle barn har lik krav på arv, om man er særkulls eller ikke. Tror ikke du har lest tråden jeg reagerte på....? Når det kommer til min situasjon, trenger jeg ikke andres penger eller verdier. Jeg er dessuten velsignet med to foreldre som jeg antagelig kun vil "arve" gjeld etter, så det betyr ikke all verden for meg, men det kunne aldri ramle meg inn å gjøre mine egne barn arveløse nei!
Solbollatilmamma Skrevet 1. januar 2008 #11 Skrevet 1. januar 2008 Har lest tråden, og mener man bør stå fritt til selv å bestemme hvor arven skal gå - og i den tråden handlet det jo ikke om at særkullsbarnet ikke skulle få arv, men at arven uansett ikke ville utbetales før de andre ungene fikk sin arv. Nå ser jeg ingen grunn til å gjøre ungene mine arveløse, men vent 30år og spør om jeg mener det samme da
Gjest irismor Skrevet 1. januar 2008 #12 Skrevet 1. januar 2008 Vi har forsikringer opp til pipa og litt til høyre =)) Men er av den mening at det er rett og slett FREKT å bare ønske arv til sine egne barn. Finnes mange særkullsbarn og de har like mye rett på arv som andre barn. Hvis det så er at de ikke ønsker at særkullsbarn skal få sin del, så burde de ha tenkt på de før de fant seg en mann med barn fra før. Egoistisk mener nå jeg. Og jeg er ikke særkullsbarn.
Gjest Skrevet 1. januar 2008 #13 Skrevet 1. januar 2008 Hei:) Vi har diverse forsikringer, på det meste. Men vi ble anbefalt å forsikre oss selv i stedet for gjeldsforsikring. Så vi har ikke gjeldsforsikring, men uføre/død-forsikring. Var billigere det, mente de... Så skulle jeg eller mannen falle fra, vil vi få utbet 1 mill i forsikringspenger. Og div om jeg skulle bli ufør. Dessverre fikk ikke mannen uføreforsikring pga eksem (!!?!!)
Gjest Skrevet 1. januar 2008 #14 Skrevet 1. januar 2008 Det er ingen som sier at særkullsbarna ikke skal få arv. De skal få sin arv den dagen farens eller morens nye partner dør. Uansett er det jo lurt å ha forsikringer.
Gjest irismor Skrevet 1. januar 2008 #15 Skrevet 1. januar 2008 Hvis du leserdet andre innlegget : Vi har vært hos advokat i dag.... Så skjønner du hvorfor man lurer på forsikringer og særkullsbarn =)
Gjest Skrevet 1. januar 2008 #17 Skrevet 1. januar 2008 Tror neppe vi kunne ha hatt flere forsikringer
Libido- Skrevet 1. januar 2008 #18 Skrevet 1. januar 2008 Her er vi godt forsikret ja. Slikt synes jeg ikke man kan ta tjangser på.
Gjest mphs Skrevet 1. januar 2008 #19 Skrevet 1. januar 2008 Jo vi er veldig godt forsikret både vi, ungen(neste blir forsikret når hun kommer) og det vi eier. Som hos dere sitter faktisk den gjennlevende veldig godt i det om noe skulle skje. Klart vi vil sikre den som blir igjen og barna slik at de ikke skal trenge enda flere bekymringer enn at de har mistet noen de elsker.
Gjest Skrevet 1. januar 2008 #20 Skrevet 1. januar 2008 Etter å ha lest litt i tråden må jeg bare kommentere noe. Var vel bea som skrev at velferdsstaten vi bor i ville ta nok vare på henne om mannen døde, du ville ha fått rundt 3000 i enkepansjon i mnd, thats it! Hadde det ikke vært for at mamma og pappa hadde hatt livsforsikring når pappa døde så hadde ikke mamma klart å beholde huset som jeg er oppvokst i. 3000 i mnd i forhold til en ganske grei lønn pappa hadde i mnd er INGENTING! Når man skal gå fra to lønninger hvor mannen tjener mest, til en lønning og 3000 usle kr som skal gå til de samme utgiftene kan det bli vanskelig om man ikke får minket lånet sitt litt.
Twintipp og himmelblå Skrevet 1. januar 2008 #21 Skrevet 1. januar 2008 Vi har forsikret oss.. Er greit å være føre var, når "skaden" først er ute er det for sent å angre. Dessuten er det ganske greie forsikringsavtaler i kommunen også..
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 1. januar 2008 #22 Skrevet 1. januar 2008 Forsikret er vi, dvs. barna,huset,bilen og jeg. Mannen min har en kronisk sykdom så han får ikke hverken livs eller gjeldsforsikring. Dvs han får, men det koster så mye at det er helt hinsides... Så skulle noe skje her så må det skje mens han er på jobb, der er han godt forsikret. Jeg og guttene måtte nok ha solgt huset hvis (Gud forby) det skulle skje noe med mannen min. Jeg synes selvsagt at dette er blodig urettferdig, for han har en sykdom som dødeligheten pr. i dag er minimal. Det er større sjanse for at han blir påkjørt, eller knivstukket enn at han dør av sykdommen. De som ødelgger helsa si med viten og vilje burde heller straffes hardere på forsikringer.
Gjest Lille jenta mi Skrevet 1. januar 2008 #23 Skrevet 1. januar 2008 Vedlig enig med Mami...mannen min har forsikret oss, dør han så for hverftfall jeg penger til og beholde huset.:-) Hvis ikke hadde jeg stått på bar bakke og måtte ha leid en leilighet for meg og datteren min:-(
Gjest mphs Skrevet 1. januar 2008 #24 Skrevet 1. januar 2008 Jo de som med viten og vilje ødelegger helsa si, slik som røykere må betale mer på personforsikringer enn en som ikke røyker.
yvve73 Skrevet 1. januar 2008 #25 Skrevet 1. januar 2008 Vil bare kommentere en ting som gjelder særkullsbarn. Så vidt jeg vet har alle særkullsbarn KRAV på å få arven sin når den av foreldrene som er gift på nytt dør. Dvs at stemor el. stefar ikke har krav på å vente med å utbetale arv til dette barnet. Felles barn kan man velge å sitte i uskiftet bo med.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå