Gå til innhold

Vi flytter til Danmark...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det bestemt!

Etter 5-6 år med snakk og mye frem og tilbake med; hva vil vi, hvor får vi det best, hva er best for barna og for oss??? osv...

Det gikk så langt til slutt at vi gikk fra hverandre -selv om vi begge ønsker det samme -innerst inne.

Huff, ja det har vært en tøff tid, men nå bare gleder vi oss:-)

Barnefar som er dansk skal flytte ned i februar, starte i jobb og installere seg og finne et godt sted for oss å bo. Jeg og ungene kommer etter til vår/sommer.

Junior går i 1.klasse nå, men i danmark begynner de jo et år senere. Så han skal gå i 1.klasse et år til, og det blir nok veldig bra med tanke på at han da er trygg på tall og bokstaver og kan bruke det første året på å lære å skrive dansk, samt bli bedre i dansk.

Derfor kan vi jo også avslutte skoleåret hans i mai for eksempel, for jeg tror det blir tøft å pendle for far og vente for oss :)

Endelig skal vi i gang med vårt nye liv! Jeg er spent, men gleder meg mest:-)

Noen som har noen gode råd på veien mot selve flyttingen. Hvordan opplevde dere denne prossessen?

Moro å lese andres historier.

Godt nytt år forresten! Det blir spennende i 2008...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei dere! Hvor i Dk skal dere flytte til? Bor selv på Fyn og har bodd her i 1 1/2 år. Har 2 barn en gutt på 2 1/2 år og ei jente på 8 mnd. Vi flyttet for vi hadde et større nettverk her nede enn hva vi hadde i Norge. Vi trives kjempe godt selv om ting ikke gikk helt etter planen i starten. Men nå begynner det og ordne seg. Ønsker dere velkommen! Er ikke så ofte jeg er her inne for tiden så det er ikke sikkert jeg svarer med det samme.

Skrevet

Vi flytter utenfor Kbh. (Lyngby, Holte, Birkerød, Hørsholm). Det er i det området familien til barnefar bor.

Godt å høre at det har ordnet seg for dere. Det er nok ikke bare bare å flytte langt og til et nytt land.

Har du noen råd og tips til meg, noen viktig jeg bør huske på osv?

• 1 måned senere...
Skrevet

Heia! Jeg bor i taastrup utenfor KBH, og går på barsel nå om to uker.

Det kommer sikkert til å gå fintfint, og ikke bekymre deg!

Sørg for å komme deg i jobb så du får et sosialt nettverk, det er masse norske stillinger

lykke til! hvis du vil møtes og ta en kaffe eller noe så bare send meg en pm!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...