Gå til innhold

Hjelp - begynne med grøt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min blir seks mnd om noen dager, og den siste uken har han våknet annenhver time hele natten for å få mat (jeg fullammer). Derfor har jeg gitt såvidt litt maisgrøt noen kvelder nå. Mellom fem og ti teskjeer. Men dette har ikke ført til at han sover lenger...

Så jeg lurer på - hvor lenge skal jeg gi prøveporsjoner før han får fulle porsjoner? Han gaper og spiser, og har ikke vist tegn til noe mageknip eller noe.

Og når skal vi gå opp til to porsjoner om dagen, og når skal vi innføre middag?

Hm...så mye jeg ikke vet! Jeg har tenkt å amme videre, vil jeg miste melka om han får to grøtmåltider og et middagsmåltid om dagen? Ser for meg grøt på morgenen og kvelden, og middag til middag.

Er det for tidlig? Glad for å høre andres erfaring!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte med full porsjon etter ca to uker og to måltider ca en mnd etter (begynte ved 4 mnd).

Nå (sju mnd) er det grøt formiddag og kveld og pupp ellers. Mulig vi prøver med litt middag snart.

Det er lurt å gi pupp i forbindelse med grøtmåltidet for å opprettholde melkeproduksjonen.

Lykke til! :)

Skrevet

Men gir du da pupp FØR eller etter grøten?

Skrevet

Babyen min sov sinnsykt dårlig etter at han fikk grøt. Men virka ikkje som om han hadde vondt i magen, berre sov urolig.

I går fikk han middagsglass i stedet for grøt og litt tidligere på dagen og i natt har han sove sinnsykt godt! Han åt eit halvt middagsglass (et sånt lite frå 4 mnd) og sikkert 5 tskjeier med sviskesaft til dessert.

Bare håper det er middagen som gjorde det og ikkje er heilt tilfeldig hehe. (Er jo utrolig at han sov, huset rista jo av rakettene, dessuten var me ikkje så stille i ståva heller;) )

Det med å gi han fleire måltid pr dag har eg desverre ikkje peiling på;)

Skrevet

Trur det er sånn du skal gi pupp etter grøten ellers drikk han seg mett på det og vil ikkje ha grøt etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...