Gå til innhold

Sliter med å få i meg mat....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke kvalm sånn ellers, men når maten står foran meg og ser både god og innbydende ut, ja så sliter jeg. Klarer heller ikke gå å spise litt nå og litt da, har overhodet ikke lyst på noenting! Begynner å lure på om kroppen har sitt eget slankeprosjekt her.. Slitsomt er det iallefall, for jeg har masse vondt i magen av at jeg er sulten, men med en gang jeg tar en matbit så ..... Det bare stopper, klarer ikke tygge eller svelge. Kun tørr mat går fint, så Toast på shell går ok. Uheldigvis bor vi langt unna nærmeste shell, ellers tror jeg de hadde fått en økt omsetning gitt..

Tristeste julen jeg har hatt i forhold til mat, og det er utrolig kjedelig siden jeg også har vært i bryllup og masse rundt på besøk..

Sikkert litt rotete dette, men lurer på om andre har noen tips?? Hadde det ikke sånn med nr 1 så aner ikke helt hva jeg skal finne på!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

glemte å si at jeg er 15 uker på vei....

Skrevet

Heisann,

Jeg har litt problemer med apetitten jeg også - har gått ned etter siste veiing hos legen. Jeg forsøker å lage noe jeg vet jeg vanligvis liker. Laget meg chiabatta med masse snaddergrønnsaker her for litt siden, og det er lenge siden jeg har spist så mye =) Men det er jo ikke alltid at det funker da. Brød har jeg stort sett ikke lyst på, så nå går det i halvstekte rundstykker - de er bare kjempegode akkurat nå =)

Hyggelig å se at alt er vel med deg :) Riktig godt nyttår.

Skrevet

Hei igjen!

Fint det ikke bare er meg, selv om det er slitsomme greier!!

Grønnsaker funker sånn tidvis ok, er helt jojo i lysten på alt! Fikk nettopp klemt i meg et rundstykke med noe jordbær på.. Og kjenner at middagen i dag blir tung både å lage og spise! Siden vi har knotten fra før så må vi prøve oss på regelmessige måltider og ok mat! Men men! Det går vel over det også.. :)

Skal til jordmor på fredag og lurer på hvordan vekta er da, for har ikke veid meg siden uke 6..

Riktig godt nyttår til deg også! :-)

Skrevet

Du er definitivt ikke alene:) Jeg har vært kvalm siden midten av november da, men begynner å avta nå. Men jeg kan plutselig kaste opp. Som i stad. Jeg spiste en fersk brødskive med agurk, tomat, salt og pepper. Var veldig godt og føltes deilig å spise. Men da jeg reiste meg var det bare å løpe på do. Da kom alt opp nesten ufordøyd. Jeg kastet ikke opp den først måneden jeg var kvalm, men nå som jeg føler meg på bedringens vei - ja, nå roper jeg på elgen. Og jeg trenger ikke være veldig kvalm heller. Plutselig må jeg bare kaste opp. I morgen skal jeg prøve meg på jobb igjen. Jeg ligger vanligvis til etter kl

13 om dagen for å unngå å bli for dårlig, så blir spennende å se hvordan formen når jeg står opp 06.30.

Jeg er forresten inne i min 14 uke.

Godt nytt år!

Skrevet

Oi da... Ikke greit! Får håpe du slipper å ha det sånn så lenge da!!!!!!!!!!!! Jeg har enda ikke kastet opp, og er mange uker siden jeg sluttet å være kvalm.. Så håper dette også kan gå over!! Tomat hørtes forresten godt ut... jaja! er nå utrolig mye rarrt vi skal gjennom!

Skrevet

Uffda... Vet akkurat hvordan du har det. Jeg er nå i uke 19, og har hittil gått ned 12 kg siden jeg ble gravid. Var veldig kvalm de første 3 mnd, de siste ukene har jeg ikke vært så kvalm heldigvis, men jeg sliter med å få i meg mat. Det er ingenting som frister lengre. Det som har berget meg er rugsprø med gräddeost. Ellers har jeg knasket myyye gulrøtter.

Håper på bedre tider fremover. Med førstemann kastet jeg opp døgnet rundt i 9 mnd.

Håper du klarer å få i deg litt mat....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...