Gå til innhold

Mor hjemme på perm, minsta på sykhuset.


solstjernen - seksbarns mor

Anbefalte innlegg

Nå har stakar lille Veronica ligget på sykhus siden 2 juledag.

Hun gikk ikke unna smitten fra sine eldre søsken - Hanne var jo den som har hatt det verst.

 

Her i huset har det ikke vore noen jul i år...

 

Lillejulaften var me på legevakta med Hanne - 41 i feber.

Alt virket greit med Veronica, men ut over dagen begynte hun å tette til. Natten som hun godt - for godt når me ser tilbake. Hun sov opp til 6 timer før hun gav beskjed at hu ville ha mat.

Julaften gikk sin gang med pumping for hun litla fikk det rett og slett ikke til. Litt hosting og tett i nesen hjalp heller ikke.

1 juledag var hun litt verre, hun sov hele dagen. Eg vekte henne for å få i henne mat.

2 juledag kontaktet med legevakt bare for å høre - aldrig hatt syk baby før.

 

Me ble rakst sendt videre til sykhus med mistanke om RS virus, men det ble fort avkreftet.

Det ble røntgen av lunger og grundig lege undersøkelse.

Det viste seg at den ene lungen hennes var nesten tett og den andre var ikke optimal den heller. Lungene var fulle av slim noe me raskt fikk oppleve når hun kastet opp gulaktig slim over seg samtidig som hun slutter å puste og blir helt blå i fjeset.

Jenta sov så mye som hun gjorde fordi kroppen var sliten av å bare puste.

 

Hver gang hun hoster stopper pusten og jenta blir aldeles blå. Helt grusomt å se på - valgte noen ganger å ikke se på når dei jobbet med henne midt i hostekulene.

Eg slo meg fort til ro og fant meg til rette selv om minsta sleit seg gjennom hver time. Eg spurte om hvorfor og hva for hver minste lille ting og fikk roen over meg - hun var i de beste hender.

Blir lagt inn sode klokken 23... da skulle hun hatt mat klokken 20, men klarte ikke å ta brystet - bare hostet.

 

Tidlig morgen 27 desember legger dei henne i c-pap (pustehjelp) og den ligger hun med i tre dager. De tre dagene er hun nesten ikke våken, eg holder henne maks 5 minutt hver dag, noe som i grunn ble det verste for meg. Savnet å holde den lille jenta mi.

 

Natt til lørdag blir eg syk - kaster opp hele natta.

Senere på lørdag kommer familien på besøk og det går ikke mange minuttene før Hanne kaster opp ut over hele rommet stakar.

 

Søndag 30 blir Veronica tatt av c-pap for å se hvordan hun klarer seg, det går bra og hun blir ikke koplet til igjen.

Mandag 31 har hun sin beste dag - mye våken prater og tar brystet bitte bitte litt. Har prøvd brystet før men ender opp me å mates gjennom sonden.

 

I natt var eg hjemme med familien - ble ei rar natt.

Først fikk eg ikke sove med tanken på hu lille som låg på sykhuset. Men klokken 3 kastet Hanne opp i hele sengen. Eg og mannen måtte vaske og kose før me fikk hu i seng igjen. Halv 5 har hu stakar bæsja seg ut... truse og seng... skikkelig diare stakar.

Og så stod eg opp halv7, vasket dyner nå og skal i dusjen før me kjører til sykhuset om en time.

 

God nytt år jenter. Håper dere har hatt ei fin nyttårsfeiring. ;)

 

http://pic3.piczo.com/pia81/?g=20698863&cr=3

Bilder nederst på siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du har hatt det grusomt...kjempeflott at minsten blir batre...eg hadde ikke taklet det så bra som deg...trur eg hadde blitt hysterisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, stakkars.. :( Patrick låg og på c-pap når han blei født, pga han hadde svelgt fostervatn. Han kom seg fort igjen.

 

Ligge hu på nyfødt hu då? Der virka dei veldig flinke jaffal! Trist å sjå alt da sjuke ongar einaste..

 

God bedring te dåkå=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, føler veldig med deg, for vi har hatt en veldig lik julefeiring dessverre.

 

Jenta vår Iben ble smittet med RS-viruset av storesøster. 10 dager gammel lå hun på intensivavdelingen på Ullevål med c-pap i nesa. Vi fikk en drøy uke på Ullevål, så jula ble feiret på et isolat der. Heldigvis går det bra nå:)

 

Jeg håper det går bra med alle dere også!

 

Klem

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei ehi.. dette hørtes ikke kjekt ut. Trist å se at flere har vært inne med små som har rs-virus. vi ble hasteinnlagt på intensiven da gullet var 5 uker. som en sier her.. det aller verste er å ikke kunne holde og trøste. håper det går bra med alle sine små...

 

klemzer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...