♥Prinzessin♥ Skrevet 1. januar 2008 #1 Skrevet 1. januar 2008 Jeg leter etter ordet som dekker betydningen av det som er på tvers av tid og rom. Jeg hadde ordet metafysisk i hodet, men det betyr jo noe helt annet
♥Prinzessin♥ Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #2 Skrevet 1. januar 2008 Æh.... LuteN. :-) Og det hersens punktumet til slutt. Er trøtt. Punktum!
Gjest Skrevet 1. januar 2008 #3 Skrevet 1. januar 2008 Er det lateral du tenker på, som i lateral thinking? Altså ikke logisk/stegforsteg/kronologisk/kausalt, men med redefinering av begrepene underveis, på en måte? Ellers betyr jo forsåvidt metafysikk det som ikke har med den empiriske verden å gjøre, altså målbarhet i vanlig forstand?
♥Prinzessin♥ Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. januar 2008 Det er egentlig så enkelt som dette: Jeg skriver korte historier med noenlunde samme innhold. Noe hører virkelighetens verden til (nåtiden), andre historier hører til fordums tider, som romertiden. Atter andre historier er knyttet til eventyrets, fabelens verden. Det er altså vidt forskjellige settinger, og nå leter jeg etter ordet som samler disse historiene. "Transcendentale fortellinger", for eksempel, dersom det ordet hadde vært det riktige.
♥Prinzessin♥ Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. januar 2008 Ja, det kunne kanskje fungere! Drømte egentlig om et litt mer magisk ord istedet for et jeg forbinder med nøkkelknippet til vaktmesteren min, men pyttsann. ;-D
Gjest Skrevet 1. januar 2008 #8 Skrevet 1. januar 2008 Universelle i stedet for universale - da slipper du nøkkelbildet også..
♥Prinzessin♥ Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 1. januar 2008 Kan prøve det ja. Takk for hjelpen. ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå