Gå til innhold

grøt fra fire måneder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hørt at man skal vente med fast føde til barnet er seks måneder. Kan noen si meg hvorfor? Virker som de fleste begynner ved fire måneder.... til og med HS kan ikke svare meg skikkelig og sier at de fleste begynner ved fire måneder...hmmmm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel fordi morsmelk er det aller beste for babyen, og den trenger ikke noe annet! Men når den er 6mnd har den brukt opp jernlageret den ble født med, og den får minimalt med jern via morsmelken, så derfor må man begynne å spise grøt.

Noen barn er sultne selv om de får mye pupp, så da kan man begynne å gi grøt tidligere :)

Skrevet

Som ifie sier. Mm er best for babyen frem til 6mnd. Den er jo spesiallagd for din baby. Men sånn som med mitt lille gull så måtte vi begynne forsiktig med grøt når han var 3mnd fordi han krevde mer mme enn det som var sunt.

Og så har det vel med hvor utvikla tarmene er...

Skrevet

jeg mener å ha hørt at det er best å vente til 6 mnd pga fare for utvikling av allergi.. Dersom det er mye allergi i familien er det sikkert best å vente til 6 mnd!

Tulla vår er 4 mnd nå; og har begynt å våkne opp oftere og oftere om natten for mat! Har vurdert å begynne med grøt; men tenkte å vente til jeg har vært på 4 mnders kontroll og fått høre hva helsesøstra mener...om de kan gi noe fornuftig svar da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...