lillegutt mars o7 Skrevet 31. desember 2007 #1 Skrevet 31. desember 2007 Vet ikke om dette er rette siden å legge dette ut,men prøver allikevel! Vet noen hva som reknes for stort blodtap under fødsel? Hvor mye blod kan en miste før en må ha blodoverføring? Takk for svar=) Og godt nyttår =)
Bring_it_on!!:)) Skrevet 31. desember 2007 #2 Skrevet 31. desember 2007 Har ikke peiling.. Men jeg fikk beskjed om at jeg mistet mye blod.. Fikk 2 sprøyter for og begrense det.. Var visst noe med at jeg hadde rødlig hår også som kunne gjøre at jeg mistet mere sa de.. Merkelig.. =)
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 31. desember 2007 #3 Skrevet 31. desember 2007 Ca en halv liter er vel det som er vanlig. Men de fleste tåler mer enn som så. Men så ser de jo litt på tilstanden ellers hos mor og slikt. Og regner på øyemål, så litt pluss/minus blir det. Og godt nytt år til deg og. :-)
flypapir Skrevet 31. desember 2007 #4 Skrevet 31. desember 2007 Vet ikke hva som regnes som stort blodtap, men jeg mistet hvertfall1,5 liter og fikk to poser med blod...
hostogharkheledagenlang Skrevet 31. desember 2007 #5 Skrevet 31. desember 2007 jeg mistet ca 500 ml ? litt i underkant og da sa de at jeg kanskje måtte få blod ( siden jeg synes det er driiit ekkelt, vet egentlig ikke hvorfor....) så sa jeg skikkelig høyt at nei, takk det kan jeg klare meg uten. Sambo har fortalt meg det i etterkant, jeg husker ikke noe, var under ett ks. Jeg slapp akkuratt, var litt på kanten liksom. Tror vel de ser ann hver enkelt, noen kan vel kanskje miste litt mer enn andre.... vet ikke je er ikke lege. )
Gjest Skrevet 31. desember 2007 #6 Skrevet 31. desember 2007 Vet ikke hva som er mye. Legen min syntes jeg mistet mye (8,5 dl). Fikk ikke blodoverføring, men gikk på sterke jerntabletter og var slapp og svimmel i lang tid etterpå.
hostogharkheledagenlang Skrevet 31. desember 2007 #7 Skrevet 31. desember 2007 blir svimmel bare av tanken jeg. DET hørtes mye ut. ....
Lilletrille med to jenter Skrevet 31. desember 2007 #8 Skrevet 31. desember 2007 Mistet selv en del blod og fikk blod overføring. Legene sa iallefall da at inntill 450 ml er hva en kan regne som "normalt" under en fødsel. Over dette er mye og en vil få blodoverføring.. Mistet selv overkant av 2 l...
lillegutt mars o7 Skrevet 31. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 31. desember 2007 Jeg også har rødbrunt hår.Mista ca 400 ml og hadde veldig lav blodprosent lenge etter fødsel ( var på 6-ukers kontrollen etter 10 uker tror jeg) for jeg trodde ikke dette var sååå stort blodtap at jeg skulle være trøtt å slapp så lenge etterpå. Var så trøtt å sliten lenge etterpå!Pluss bekkenløsning før fødsel og har det fortsatt =(
Lilletrille med to jenter Skrevet 31. desember 2007 #10 Skrevet 31. desember 2007 Legen vurderte på de som lå rundt 500 ml om en fikk overføring av blod, jerntabletter eller jern intrevenøst.. Alt etter formen på vedkommende også
lillegutt mars o7 Skrevet 31. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 31. desember 2007 Takk for svar alle sammen =) Ser at jeg har nok mistet endel blod,men innenfor normalen.Skulle ønske de på sykehuset hadde informert litt mer om jerntabl. Så hadde jeg sluppet å vært så trett å slten av den grunn iallefall!
mammatil4gull Skrevet 31. desember 2007 #12 Skrevet 31. desember 2007 avhenger litt av blodprosenten å ... jeg sist lå på 11 för födsel og 7 etter ...
Pepsimaximusa *mammatil2* Skrevet 31. desember 2007 #13 Skrevet 31. desember 2007 Jeg mistet i overkant av 2 liter blod etter fødselen, og måtte ha blodoverføring! Var "borte" hele den dagen jeg fødte, husker nesten ingenting! Hadde på det laveste en blodprosent på 5,5.. Dette var dagen etter fødselen, og jeg husker at en av jordmødrene sa til meg at de syntes det var rart at jeg i det hele tatt klarte å stå på beina! Første gangen jeg fødte mista jeg ca 400ml, tror det er ganske normalt!
Sommerfugl78 Skrevet 1. januar 2008 #14 Skrevet 1. januar 2008 Jeg mista 700 ml. Holdt på å svime av i dusjen dagen etter, de som jobbet der kom med senga ut i gangen og hentet meg Var litt svimmel når jeg gikk i noen dager, men etter det gikk det bra.
Gjest Skrevet 1. januar 2008 #15 Skrevet 1. januar 2008 Mista ca 1,5 liter. Fikk ikke overføring. Fikk derimot jerntabletter i ettertid. Men HB var ikke SÅ lav heller da:) Hadde ganske høøy hb før fødselen heldigvis...
Fru Lillamum Skrevet 1. januar 2008 #16 Skrevet 1. januar 2008 Jeg mistet 1 1/2 liter med blod. Hadde en blodprosent på 13% før fødsel og dagen etter 5,3%. Da jeg dro hjem var den på 5.6% da hadde jeg vært på sykehuset i 5 dager. Fødte kl 2353, og kl 14 dagen etter var jeg på do og i dusjen. Var litt skjelven i bena men følte meg egentlig i god form.. Pleierne så bare rart på meg og syns jeg var i bemerkelsesverdig god form var ikke så grå i ansiktet heller. GODT NYTT ÅR TIL DERE ALLE
lillesprelle Skrevet 1. januar 2008 #17 Skrevet 1. januar 2008 Mistet 3,5l.(!) Fikk ikke blodoverføring før etter 1 døgn. De ville se om % gikk opp uten overføring (men ved hjelp av iv) pga amming og antistoffer. Kan godt si jeg var sengeliggende en stund ja:)
Fire småtroll Skrevet 1. januar 2008 #18 Skrevet 1. januar 2008 Mistet en drøy liter med førstemann, men fikk ingen overføring. Hadde vel nesten vært bedre å få det, for da kommer du deg fortere på beina... Jeg svimte av et par ganger første døgnet, og måtte sitte i dusjen, støttes til doen osv. Men de dyttet i meg jerntabletter og var etter meg med saft og drikke hele tiden. Etter noen dager var jeg på beina igjen, men var skikkelig slapp og elendig i flere uker etterpå.. Med de to andre mistet jeg rundt halvliteren og kom meg mye fortere etterpå, selv om jeg svimte av en gang rett etter fødselen av nr to også (på vei fra dusjen og tilbake til senga).
To tette og en badehette Skrevet 1. januar 2008 #19 Skrevet 1. januar 2008 Mistet over 1 liter og var så svimmel at jeg måtte holde sengen de første timene etter fødsel. Dagen etter fødsel hadde jeg over 11 i Hb så sykepleier ble ganske overrasket. Hadde veldig høyt under graviditeten også og etter de timene så var jeg helt fin. Ja ja fin og fin men hadde så mange andre plager etter tøff fødsel at svimmelhet beit ikke på meg ,-)
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 1. januar 2008 #20 Skrevet 1. januar 2008 Mistet 980 ml, de sa det var vanlig med blodtap på ca 450 ml. Jeg fikk ikke blodoverføring, men beskjed om å holde senga, og tilkalle hjelp hvis jeg skulle på do, barnet skulle stelles osv. Drakk flytende jern sammen med appelsinjuice.
yvve73 Skrevet 1. januar 2008 #21 Skrevet 1. januar 2008 Jeg mistet ca 600 ml, og fikk tilbud om blodoverføring. Jeg sa nei takk til det, da jeg er litt pysete når det gjelder sånt. Følte meg ikke så verst heller. På et annet sykehus sa de at det var egentlig unødvendig å tilby blodoverføring til meg. De mente at noen sykehus er litt for ivrige på å tilby blodoverføring. Nå skal det sies at jeg alltid har hatt veldig bra blodprosent. Jeg fikk jerntabletter på sykehuset, så det ordnet seg etter et par dager. Men, jeg er ganske blek på alle bilder jeg ser av meg selv de første dagene etter fødselen.
prøvekluten+3små Skrevet 1. januar 2008 #22 Skrevet 1. januar 2008 eh,3.5 liter og så fikk du ikek overføring? det er jo nesten alt blodet du har i kroppen da! høres for meg litt usannsynlig ut?
lillesprelle Skrevet 1. januar 2008 #23 Skrevet 1. januar 2008 Jupps, er sant, står på utskrivningspapirene mine, måtte i narkose for å få stoppet blødningen. Fikk masse intravenøs veske og de så at % gikk litt opp med det, så de håpet det skulle holde, men den var blitt enda lavere dagen etter, så fikk da overføring. Var helt vekke i noen dager etter fødsel då vel og merke:)
*jaja* Skrevet 1. januar 2008 #24 Skrevet 1. januar 2008 Hei. Jeg mistet 8 dl. Klarte ikke reise meg opp på 2 dager. fikk ikke blodoverføring. de sa jeg var på grensen.
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 1. januar 2008 #25 Skrevet 1. januar 2008 mistet 500 ml og fikk tabletter. Men følte meg fin egentlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå