Gå til innhold

Ang. fødsel og blodtap.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette er rette siden å legge dette ut,men prøver meg her =)

Vet noen hva som reknes for stort blodtap under fødsel?

Hvor mye blod kan en miste før en må få blodoverføring?

Takk for svar =)

Og godt nyttår =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mistet 2.5 l sist gang, og det var visst ganske mye. De ville jeg skulle ta blodoverføring men jeg nektet, neket som jeg var! Tok heller flytende jern intravenøst.

Første gangen mistet jeg 1.5 l. Skal visst være en del det også. Tror det normale er 0.4-0.5 l. (mulig jeg bommer bittelitt)

Godt nyttår!!

Skrevet

Takk for svar =)

Skrevet

Jeg mistet ca 1 liter etter at morkaken kom ut (noe som ble sagt var "endel"), og etter noen vurderinger på sykehuset så ble det bestemt at jeg skulle få blodoverføring.

Godt nyttår ;)

Skrevet

Jeg mistet og ca en liter etter morkaken kom!

Blodprosenten var på 8 etter fødsel.

Fikk ikke blodoverføring, men må spise masse jern og c-vitaminer.

Og nå er det 2 uker siden fødsel, og jeg er skikkelig sliten enda, kommer meg ikke over kneika..

Så det er nok mulig jeg skulle hatt litt blod på sykehuset ja!

Skrevet

Jeg mistet 2,5 liter. Det betegnes som veldig mye. Jeg revnet innvendig. Og fikk blodoverføring under operasjonen jeg måtte ha for å få sydd meg sammen. Jeg fikk 2 poser blod etter to dager også, for blodprosenten (HB) steg ikke over 7.

Skrevet

Jeg mistet 2 l med blod under første fødsel, det er mye og jeg skulle hatt blod overføring. Jeg sa til legene at jeg hels ville unngå blodoverføring, men at måtte jeg så måtte jeg. Jeg fikk lov til å dra hjem etter fem døgn på sykeuset og 6,3 Hb... Fastlegen min sendte inn klage på sykehuset.

Andre fødslene mistet jeg 0,5 l, helt noemalt

Skrevet

Bare for å rette opp i litt skrive feil...

Jeg mistet 2 l blod etter at morkaka kom ut, hadde hinne rester som måtte fjernes med en gang. Noe som ble gjort uten narkose som er vanlig.

Under min andre fødsel mistet jeg 0,5 l blod, som er helt normalt.

Skrevet

Jeg fikk totalruptur under fødselsn og blødde da 2 l, pluss fortsatte å blø senere. Fikk 2 poser blod rett etter og en del plasma på postoperativ,skulle ha mer blod men pga legene mente jeg reagerte på det under transfusjon ble jeg sendt hjem med Hb på 6,9.Spiste isteden or jern og vit C i mange uker etterpå. Prisen jeg betalte for det blodtappet var at jeg fikk aldri i gang melkeproduksjon.

Skrevet

jeg vet ikke hvor mye blod jeg mistet under fødselen. men hadde hb på 8.3 allerede før fødsel, selvom jeg tok jern. var nede i 6.8 2 dagen etterfødsel. fikk da 2 enheter blod.fikk da hb til å stige til 9.1. de ville ikke sende meg hjem den dagen hb var veldig lav. ville jeg skulle komme meg opp før jeg kom hjem og skulle ta meg av jenta mi. nå er ho 3 mnd. 4 uker etter fødeselen var hb på normal nivå 12,9.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...