maria isabell Skrevet 31. desember 2007 #1 Skrevet 31. desember 2007 syntes dette navnet er nydelig, men har kun hørt det en gang og det er til en i slekta...eller kusina til min kusine, så vi er vel ikke i slekt... vet at eg vil ha maria, men vil ha 2 navn...har prøvd å finne et kort navn som passet til maria,(noen av dere har jo vert så snille å hjelpe....) liker aller best maria elise.....trur ikke dette blir godt likt i min familie,men det er bare nyyyyyyyyydeligt...ikke for jålete men ikke for hardt heller...har forelsket meg i maria elise:) det betyr opphøyet og guds frelse...syntes det var så fint også...og så er det det eneste navnet som vi liker veldig godt begge to....ka skal eg gjøre? ta det navnet og "herme" eller ta et anna navn som eg ikke liker så godt? maria isabell
Gjest Skrevet 31. desember 2007 #2 Skrevet 31. desember 2007 Hvis det er en kusine av en kusine, å hvorfor ikke bruke det ? Ellers kan du bruke Maria Louise, det høres nesten likt ut, men skrives forskjellig. Da ser det ikke ut som du prøver å kopiere : )
maria isabell Skrevet 31. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 31. desember 2007 har prøvd louise men d funket liksom ikke...hadde du brukt det?
maria isabell Skrevet 31. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 31. desember 2007 altså hadde du brukt maria elise og du visste folk ville bli sure på deg...
maria isabell Skrevet 31. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 31. desember 2007 nei, heter ikke det, bare syntes maria er fint, tenkte på maria isabell, men det vart litt for jålete, prinsesse aktig rosa liksom... maria elise er mye betre... problemet er at de to navnene sammen er så spesielt og når en kjenner en som heter det da bli det litt dumt...hadde det vert et helt vanlig navn som stine,lise eller noe hadde det vert anderledes...lurer på om eg lager problemer, så tenkte eg skulle spørre dere...er veeeeeldig nøye på navn... bruker hele graviditeten og prøvetiden på det perfekte navnet....
Gjest Skrevet 31. desember 2007 #7 Skrevet 31. desember 2007 Syntes Maria Louise er kjempe fint. Altså nå mener jeg at det uttales Louis og ikke uttales slik det skrives. Men hvorfor blir de så sinte på deg ? Er jo ikke nær slekt.
maria isabell Skrevet 31. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 31. desember 2007 mora til denne jenta er fantastisk snill, men enkelte ting kan hu bli sint for, hu har temperamang...og dette er ganske sikkert en av de tingene hu kan bli sint for:) men når de er sagt så er hu en super dame:) maria louis er fint ja spesielt når du utaler det louis:) ,men maria elise er det fineste:)
Baby nr3 ombord Skrevet 31. desember 2007 #9 Skrevet 31. desember 2007 Hva med Maria Alice (alise) ? Var jo fin slang på det syns jeg:)
maria isabell Skrevet 31. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 31. desember 2007 det var også veldig fint:) tusen takk for ideer:) ska snakke med min kjære:) men hadde dere tatt drømme navnet viss det vart bråk av det? vi har prøvd alle mulige navn til maria og det var faktisk min kjære som kom på det navnet, likte det veldig godt,men så kom eg på at vi kjente noen som hadde det navnet:)
maria isabell Skrevet 31. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 31. desember 2007 godt nytt år forresten:)
Staark Skrevet 31. desember 2007 #12 Skrevet 31. desember 2007 Hvis navnet hadde assosiasjoner til et menneske som har gjort noe ondt (f.eks voldtekt/overgrep/drap) hadde jeg ikke tatt det. Om det ble mislikt bare fordi moren til et barn som har dette navnet er sur og tverr så hadde jeg ikke brydd meg. Hadde kanskje vært annerledes om det var moren som var bæreren av navnet (og om navnet var veldig spesielt/uvanlig). Forøvrig et fint navn. Godt nyttår!
maria isabell Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #13 Skrevet 1. januar 2008 tusen takk for alle svarene, vi får se ka vi gjør,det er sikkert eg som lager problemer...vil bare ikke lage bråk,liker ikke krangling:) har så lyst å ta det navnet, vi får se litt til på andre navn, men vi kommer nok til å ende opp med maria elise:) godt nyttår:)
Trulte76 Skrevet 1. januar 2008 #14 Skrevet 1. januar 2008 har du mora i din omgangskrets da..at du bruker å være sammen med henne? for da kan det kasnkje bli litt rart å ta navnet? Men visst du ikke har noe med henne å gjøre så hadde jeg tatt navnet.. Ellers kan jeg prøve å komme med noen forskag : Maria Eline Maria Andrine Maria Iselin(men synes du kanskje blir litt søtt? jeg synes iselin er veldig fint)
mai mammaen til to Skrevet 1. januar 2008 #15 Skrevet 1. januar 2008 eg hadde dritt opp i om noen andre het et navn eg ville ha..så lenge det ikke var nevøen/niesen vår....
maria isabell Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #16 Skrevet 1. januar 2008 vi treffes kanskje en gang i året, men hu har god kontakt med min familie...vi har nettop ordnet opp i en vond og lang familiekrangel på den sida og er livredd for å starte en til..(de er super snille mennesker,men har veldig temperamang og er stolt).det startet av en filleting sist.... men vi har begge falt for navnet og det nytter ikke finne noe anna...selv om dere har komt med veldig fine forslag....maria iselin er faktisk veldig fint også....det er ikke fullt så søt som maria isabell...men maria elise er finere:) tusen takk for alle svar...trur vi driter i ka folk mener og tar det navnet vi begge har falt for...vi har diskutert navn snart et år nå....
Trulte76 Skrevet 1. januar 2008 #17 Skrevet 1. januar 2008 møtes dere bare 1 gang i året hadde jeg bare tatt det navnet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå