Gå til innhold

Gi opp???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, det er nyttår, og jeg sitter her og mister mer og mer motet...

Det nærmer seg 2008, og jeg klarer ikke la være å tenke på at jeg kunne hatt et lite barn på 10 mnd som kunne lagt og sovet i en vugge ved siden av meg.... Hvis det hadde fungert på første forsøk.....

Begynner nå på 20pp, og jeg begynner virkelig å miste motet nå...

Hadde bestemt meg for å kontakte legen nå over nyttår og sjekke om det er noe galt, men er livredd for resultatet....

Begynner nesten å gråte bare jeg tenker på det at jeg faktisk ikke er gravid...

Noen som kan motivere meg til et nytt år med forsøk?

Mot til å satse fullt på å klare det nå?

Noen gode tips??? (Og værsåsnill, ikke "prøv å ikke tenke på det"... Det har jeg fått så altfor mange ganger....)

Bare noen tanker på en stille nyttårsaften, hjemme med hunden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg.

Sitter her i dag etter over 6 år med prøving.

Er snart 26 år,så jeg har vært i min mest fruktbare alder i evigheter.

I oktober testet jeg positivt, og er i dag 13 uker på vei.

Har vært på UL 2 ganger, og alt er bra med nurkis.

Vi har vært igjennom en ma for 4 år siden, og utredning i juanuar i fjor.

Jeg har selv forstått at det kun har vært hodet mitt som har gjort dette vanskelig, da de ikke fant noe galt noe sted.

Begynte på Pergo, og ville ikke gå ferdig kuren, da jeg følte at det ødela livskvaliteten min veldig.

Desverre er du nok nødt til å komme til det punktet selv, hvor du faktisk

klarer å legge det litt fra deg.

Det hjelper IKKE at andre sier du ikke skal tenke på det,

for det skjer ikke uansett.

Jeg har nå levd som en nonne ( nesten ;0) ) i disse årene,

uten å drikke, feste og bare nyte livet, i tifelle jeg var gravid.

Det tok meg 5 1/2 år å slippe tanken, men da satt den jaggu meg!

Vil bare si at det er absolutt håp for deg, og du skal se at 2008

blir året du lykkes :0)

Masse lykke til, og GODT NYTT ÅR!

Skrevet

Jeg syntes du skulle bestille time hos legen å få svar på ting i stede for å pines hver mnd. Dere må jo ikke få et negativt svar! Og om dere skulle få det så kan man vurdere andre ting. Jeg vet ikke hvordan dere har det, så jeg er egentlig ikke den rette til å svare. Men den smerten jeg følte de mnd jeg fikk mensen var ille nok.

Men det er så mye hjelp man kan få både medisinsk, akupunktur, homopat. Så den letteste måten etter så lang prøving må jo være å få svar på hvorfor.

Lykke til:) Også håper jeg 2008 bli et godt år for dere!!

Skrevet

bestill time hos legen..utrulig ka de kan få til...husk det er 18 ulike måter å få barn på (noen er vel ekstreme) det trenger ikke være noe galt,men er det noe galt, er det greit å få profosjonell hjelp....

Skrevet

ønsker deg bare lykke til,vet hva du føler,har akkurat gått igjennom det samme.

det tok 2,5 år, men det gikk

Skrevet

Bestill timen du.

Det gjorde jeg, og fikk beskjed etter den obligatoriske urinprøven at her kunne de ikke gjøre noe for jeg VAR gravid i 3 uke.

Skrevet

Hei fortvilede prøver.

Det er vondt å lese innlegget ditt fordi jeg kjenner meg så godt igjen i forhold til der du er akkurat nå. Jeg kunne skrevet det samme de to foregående nyttårsaftnene. Nå sitter jeg her med stor mage og termin 31.1. Men det har vært vonde år (2,5 år med prøving) før vi har kommet hit vi er i dag.

Vil bare si at du ikke må gi opp håpet for jeg er levende bevis på at selv vi slitere får det til til slutt. Jeg gruet meg også veldig til å starte opp med utredning og utsatte dette lenge. Var redd for utfall og for at undersøkelsene skulle være vonde. Men det gikk så utrolig bra! Og det er så mange snille mennesker som vil hjelpe dere!

Undersøkelsene var ikke i nærheten av å være spesielt vonde, så det bør du ikke grue deg for i hvertfall. Hva som er årsaken til at det ikke har klaffet for dere vil kun tiden vise. I vårt tilfelle fant de ikke noe feil på mannen min og til slutt gjensto å ta røntgenundersøkelse av egglederne mine. Fikk beskjed om at de var åpne, men undersøkelsen åpnet nok opp mer allikevel. For etter å ha prøvd i nesten 2,5 år på å bli gravide så satt spiren samme syklus som jeg hadde tatt denne undersøkelsen! De hadde sagt på sykehuset at mange ble gravide etter undersøkelsen, men det kimset jeg bare bort. Tenkte at det ikke kunne hjelpe meg når vi hadde slitt så lenge.

Egentlig er det vel lite jeg kan si for at du skal føle deg bedre akkurat nå. Men ta i hvertfall med deg at det er håp. Og mange snille personer i hjelpeapparatet som kan hjelpe dere. De aller fleste får det til til slutt, med eller uten litt hjelp. Og tro meg, ingenting er vondere enn å ha det slik du har det nå!

Ønsker dere lykke til! Skal krysse fingre, tær og det som krysses kan for dere! Og håper det blir et godt nytt år for dere :-)

Mange klemmer fra til slutt lykkelig langtidsprøver

Skrevet

Tusen tusen takk for støtte alle sammen...

Jeg skal ringe legen så snart jeg er ferdig med denne mensen, og bestille time... Må få gjort noe....

Min kjære er utleid fra firmaet så han får ikke fri fra jobb til å gå til legen, men jeg kan høre med henne hvertfall om hva jeg skal gjøre...

Takk for mange gode tanker hvertfall, og er godt å vite at jeg ikke er alene, og at det er mange som har klart det etter tid!

Håper jeg om noen mnd kan komme med jubleinnlegg her inne, og at jeg også kan klage over kvalme osv etterhvert hehe :)

Godt nyttår alle sammen! La dette bli et godt år for oss alle sammen...

Skrevet

uffda sikkert ikke lett å være en sliter..

Men du har aldri vært med legen ang dette?

Da har jeg ville tatt meg en tur til legen..for man har vel rett på få hjelp etter et år sånn jeg har forstått det..

Blir vel satt på hrmonkur, så kan jo hende det vil hjelpe på?

Ville tatt en tur til legen

Så kan du tenke..nytt år og nye sjanser..så i år SKAL det klaffe :)

2008 er lykkeåret:)

Lykke til :)

Skal krysse alle fingrer og tær for deg dette året :)

Skrevet

Nei, ikke gi opp. Det vil du nok ikke klare skikkelig heller.

Vil anbefale deg på det sterkeste å ta kontakt med lege snarest mulig. Noen ganger er det bare en liten "justering" som skal til, andre ganger kan det ta laaang tid. Derfor er er min erfaring at jo raskere man kommer i gang med utredning, jo bedre.

Å ha prøvd så lenge føles helt forferdelig, og det er umulig å forstå hvis man ikke har vært der selv.

Jeg ønsker deg masse lykke til, og håper du snart sitter med en liten hjerteknuser i armene.

Skrevet

Tenk, nusken, om grunnen til at dere ikke får barn er veldig enkel og kan la seg løse kjapt med medisinsk hjelp? :) Ingenting skal være uprøvd. Dette skal bli deres år! :)

Skrevet

Dette blir året deres Nusken!! :D

Ja tenk om det bare er en veldig enkel måte som skal til for at dere blir foreldre? :) Ikke la noenting være uprøvd ihvertfall! :)

Plutselig så sitter du der med diger mage og klager over bekkenløsning og halsbrann! ;)

hehe...... :)

Skrevet

Nå skal jeg til første utredningstime hos legen i morgen, har kjøpt nytt glass med folat, salvie-te og slimløsende hostesaft og har satt gubben på sink, hehe....

Han får også gjennomgå HVER kveld nå ;)

Nå SKAL jeg klare det! hehehe....

Skrevet

Yeeeeeey!!!

That`s the spirit!!

Masse lykke til! Ta med deg den energien og alt det gode inn i 2008!

- Kanskje trenger dere litt hjelp, men det finner dere nok snart ut.

(enten dere klarer det selv, eller med hjelp. Dere lykkes nok snart skal du se!!!)

Masse lykke til!

- og klem fra ei som måtte prøve nesten tre år og ha et prøverørsforsøk for å få det til, men jammen er det verdt det! :)

Skrevet

Tusen takk :)

må innrømme at jeg er veldig nervøs før timen i morgen.... :S

men men :)

Håper det går greit...

Skrevet

Vel, da er jeg hjemme fra legen etter første utredningstime...

Fikk bare noen få enkle spørsmål, og så skrev hun et brev til en gynokolog med henvisning til at jeg skulle få undersøkelse der...

Ellers skjedde ingenting...

Og jeg som hadde mannet meg opp til masse undersøkelser osv...

Jaja....

Skrevet

Heisann! Vi brukte enda lengre tid enn dere har gjort på første, og likevel ordna det seg heeelt selv til slutt (hadde riktignok vært inne til utredninger og sånt underveis). Men ikke gi opp i alle fall, plutselig skjer det:-)

Skrevet

Hei.

Skjønner at du er lei og alt det som følger med.Jeg har vært gravid en gang og da førsøkte vi i 20 pp så jeg veit akurrat åssen du har det.Kan vi ikke får barn?Det svirra oppi hodet hele tiden.

Noen ga meg et tips om å pkanlegge ting som ikke lot seg kombinere med graviditet og barn, sånn at hode skulle tenke at det ikke passa og bli gravid da.......prøvde det....ble gravid den mnd da...men om det var tilfeldigheter da det vites ikke.....

Men det er noe i det å ikke konstant gå å tenke på el,ikm og temping og alt det der....

De ble gravide før i tida også da de bare hadde sex uten orevansjon uten å tenke mere over den saken.Er jo ikke sikkert du er opphengt i det da.

Mitt råd til deg er å finn deg en hobby eller vær mere sammen med venner om du ikke fra før av har nok til å få fritiden til å gå.Tving deg selv til å tenke på noe annet vær gagn du tar deg selv i å tenke på at du ikke er gravid.

Jeg gikk hardt inn for å gi litt faan på slutten og det hjalp tydeligvis.

Håper det lykkes snart for dere da.....det gjør det snart vettu.

Hold mote oppe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...