Nullenusken Skrevet 31. desember 2007 #1 Skrevet 31. desember 2007 Vel, det er nyttår, og jeg sitter her og mister mer og mer motet... Det nærmer seg 2008, og jeg klarer ikke la være å tenke på at jeg kunne hatt et lite barn på 10 mnd som kunne lagt og sovet i en vugge ved siden av meg.... Hvis det hadde fungert på første forsøk..... Begynner nå på 20pp, og jeg begynner virkelig å miste motet nå... Hadde bestemt meg for å kontakte legen nå over nyttår og sjekke om det er noe galt, men er livredd for resultatet.... Begynner nesten å gråte bare jeg tenker på det at jeg faktisk ikke er gravid... Noen som kan motivere meg til et nytt år med forsøk? Mot til å satse fullt på å klare det nå? Noen gode tips??? (Og værsåsnill, ikke "prøv å ikke tenke på det"... Det har jeg fått så altfor mange ganger....) Bare noen tanker på en stille nyttårsaften, hjemme med hunden...
miss mc Skrevet 31. desember 2007 #2 Skrevet 31. desember 2007 hei. nå er ikke tiden for å miste håpet. har selv prøvd i 6mnd nå, ikke så lenge, mn det er lett å miste håpet fort. jeg trur min grunn er at jeg har stresset alt for mye om d. ikke lett å slutte å tenke på d, mn nå er nyttårsforsettet å prøve hardt! å vi 2 skal få d til skal du se. er selv redd for evt resultater fra legen ved en evt test.. mn vet du hva, d skal vi slippe. 2008 er året for oss:D klem enda en prøvende godt nyttår:D
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 31. desember 2007 #3 Skrevet 31. desember 2007 Heisann.. Det er alltid trist å tenke på hva som kunne vært.. Jeg skulle hatt termin i midten av januar, men mistet i midten av august i uke 19..Er i 4 pp etter det, vet det ikke er lenge men likevel vondt å ikke være gravid igjen.. Ser nå at jeg må passere terminen min uten nytt nurk i magen, så det blir en vondt måned jeg nå går inn i.. Vet ikke hva jeg skal si til deg, men kanskje det er lurt å manne seg opp å ta seg en tur til legen? Da kan det jo bli fortgang i sakene og vips blir du gravid? Det er jo mange muligheter å bli gravid på, men noen trenger mer profesjonell hjelp enn andre. God nyttårsklem til deg!!!
Ladybug~N&E Skrevet 1. januar 2008 #4 Skrevet 1. januar 2008 Må aldri miste motet!!!!!!! hadde selv en lang vei å gå før jeg fikk min skjønne lille gutt i august i år! 5år uten prevensjon. pco. utredning og lapraskopi og en stygg sykdom jeg ikke viste om før den nesten ødela egglederene min. det går seg til! alltid. på den ene eller andre måten. man finner en styrke og man prøver igjen og igjen til det går. mange nedturer og skuffelser må man svelge... men det man får igjen til slutt er verdt hver eneste tåre og hver eneste anstrengelse. enten man har fått det til selv, fått hjelp av hormoner, ivf, donorer eller adopsjon det neste som kommer det er alt det jeg gjorde for å få mitt ønske oppfylt! 1.bud - kom deg til legen!! det kan være en enkel løsning på problemene dine! eller det kan være værre og det må man hvertfall finne ut av!!! det er myyye bedre å vite hva som er galt fordi da kan man finne alternative løsninger eller få behandling!!! det er ikke bra å gå igjennom år etter år og ikke vite hva som er galt, hvorfor man ikke får det til. det ødelegger mer enn bare psyken din. 2.bud - få gubben til til legen dersom det ikke er noe galt med deg. fortell mannen at dersom han har dårlige svømmere trenger man ikke nødvendigvis bruke donor. det er mange menn redd for. 3. bud - bli kjent med kroppen din. blir kjent med syklusen din og eggløsningen din. mange vil anbefale å ta temperaturen og finne el på den måten. jeg anbefaler bare eggløsningstester. har du forholdsvis stabil syklus er dette en enkel måte å finne eggløsning på. cb digital test synes jeg er best. 4. bud - skal ikke råde deg til å stresse ned eller tenke på noe annet. men jeg skal råde deg til å gjøre det når du vet du ikke har eggløsning. da kan man ikke bli gravid alikevel. ha sex for kosens skyld hele året og kjør på og stress alt du orker når du VET du har eggløsning!! bruker du tester så kjører du på samme dag som pos. test og gjerne dagen etter også. ikke tenk på at dere må ha sex annenhver/hver dag hele mnd for å være sikker på å treffe el. el er over på 24- 36 timer. jeg opplevde det at når jeg visste jeg hadde eggløsning stresset jeg ned og tenkte mindre over å lage unger fordi jeg visste akkurat når det var mulig å bli gravid. 4. bud - bruk tiden deres på hverandre og det dere ellers bruker å gjøre. ikke gå helt opp i dette med å få barn for da kan dere miste hverandre oppi det hele. og til slutt vil jeg repetere 1.budet... det er utrolig viktig å komme seg til legen når man har ventet såå lenge uten resultat! det kan være enkelt eller det kan være vanskelig.. det velger du selv. uansett.. ikke gi opp håpet!!!! stor klem og godt nyttår til deg og dine!!! måtte dette året bli ditt!
Nullenusken Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. januar 2008 Tusen tusen takk for støtte alle sammen... Jeg skal ringe legen så snart jeg er ferdig med denne mensen, og bestille time... Må få gjort noe.... Min kjære er utleid fra firmaet så han får ikke fri fra jobb til å gå til legen, men jeg kan høre med henne hvertfall om hva jeg skal gjøre... Takk for mange gode tanker hvertfall, og er godt å vite at jeg ikke er alene, og at det er mange som har klart det etter tid! Håper jeg om noen mnd kan komme med jubleinnlegg her inne, og at jeg også kan klage over kvalme osv etterhvert hehe Godt nyttår alle sammen! La dette bli et godt år for oss alle sammen...
Nullenusken Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. januar 2008 Nå skal jeg til første utredningstime hos legen i morgen, har kjøpt nytt glass med folat, salvie-te og slimløsende hostesaft og har satt gubben på sink, hehe.... Han får også gjennomgå HVER kveld nå Nå SKAL jeg klare det! hehehe....
Nullenusken Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. januar 2008 Vel, da er jeg hjemme fra legen etter første utredningstime... Fikk bare noen få enkle spørsmål, og så skrev hun et brev til en gynokolog med henvisning til at jeg skulle få undersøkelse der... Ellers skjedde ingenting... Og jeg som hadde mannet meg opp til masse undersøkelser osv... Jaja....
Truseprinsesse Skrevet 3. januar 2008 #8 Skrevet 3. januar 2008 Håper hun tar dere seriøst og at dere får den hjelpen dere trenger. Har ikke noen gode råd, men kan fortelle deg at jeg tror 2008 blir et fantastisk år. Bare prøv å kos deg med alt det du har rundt deg. Ikke glem alt det fantastiske du har rundt deg både med kjæreste, familie og venner. Vet ikke om det hjalp. Lykke til uansett. *stor klem*
Lille jente Skrevet 3. januar 2008 #9 Skrevet 3. januar 2008 Vi har vært prøvere ca like lenge vi da... Og jeg har hatt mange kjipe perioder der jeg bare har gitt opp. Men jeg har en fantastisk mann som hele tiden har muntret meg opp, og vi prøver fremdeles. I desember var vi hos spesialist, og fikk beskjed om at ingenting var gale med oss. Vi trenger sansynligvis bare litt hjelp. Dermed blir jeg satt på hormonkur nå. Jeg merket allerede når jeg gikk ut døren hos legen at jeg var lettet over at vi hadde vært der. Jeg tenkte: Nå skjer det! Nå får vi hjelp og ting ordner seg... Har ikm i slutten av neste uke og er kjempe spendt. Jeg har hatt stikkingen i magen siden EL og sover døgnet rundt. Så kanskje det blir en spire på oss snart! HÅPER!!!!! Lykke til til dere også! Og for all del ikke mist håpet! Plutselig har du en liten spire i magen!! lykketilklem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå