Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 31. desember 2007 #1 Skrevet 31. desember 2007 5 åringen min har begynt å sutte på tommelen. Han fikk en lillesøster for 5 mnd siden, og nå ahr han begytn å sutte på totten. Er dette et tegn på sjalusi? Noen med tips om hva vi kan gjøre for å hjelpe ham? Han elsker søsteren sin og viser stor omsorg for henne. Han er også flink å hjelpe oss med alt mulig ute og inne. Elsker å være med i fjøset og får lov til å bruke høygaffel og fore dyra med i sitt tempo. Vil gjerne hjelpe pappa med å mekke i garasjen og være med i traktor/graver osv. Må legge til at vi ikke forventer at han SKAL hjelpe til med alt dette, han får lov å gjøre det når han vil. Eneste vi forventer er at han rydder opp lekene etter seg og henger klær på plass når han kommer inn.
Dotten Skrevet 31. desember 2007 #2 Skrevet 31. desember 2007 La han kose seg litt med tommelen du. Ikke det verste å gjøre det Jeg sutta på tommelen til langt opp i barneskolealder... He, he. Ikke var det av noe annen grunn at det var "det beste i verden". Nå sugde jeg på tommelen fra jeg var baby da, men alikevel. Han suger nok litt på tommelen for å være litt liten igjen han også. Dere får spørre om han føler seg litt oversett eller noe! Siden han er såpass stor, så går det jo ann å kommunisere med ham til en viss grad. Vært verre om han bare hadde vært 2 eller 3 år! Ellers virker han som en flink liten "kar", som ønsker å gjøre voksen ting og hjelpe til hjemme! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå