Gå til innhold

sutte på tommel 5 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

5 åringen min har begynt å sutte på tommelen. Han fikk en lillesøster for 5 mnd siden, og nå ahr han begytn å sutte på totten. Er dette et tegn på sjalusi? Noen med tips om hva vi kan gjøre for å hjelpe ham? Han elsker søsteren sin og viser stor omsorg for henne. Han er også flink å hjelpe oss med alt mulig ute og inne. Elsker å være med i fjøset og får lov til å bruke høygaffel og fore dyra med i sitt tempo. Vil gjerne hjelpe pappa med å mekke i garasjen og være med i traktor/graver osv.

Må legge til at vi ikke forventer at han SKAL hjelpe til med alt dette, han får lov å gjøre det når han vil. Eneste vi forventer er at han rydder opp lekene etter seg og henger klær på plass når han kommer inn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La han kose seg litt med tommelen du. Ikke det verste å gjøre det :) Jeg sutta på tommelen til langt opp i barneskolealder... He, he. Ikke var det av noe annen grunn at det var "det beste i verden". Nå sugde jeg på tommelen fra jeg var baby da, men alikevel.

Han suger nok litt på tommelen for å være litt liten igjen han også. Dere får spørre om han føler seg litt oversett eller noe! Siden han er såpass stor, så går det jo ann å kommunisere med ham til en viss grad. Vært verre om han bare hadde vært 2 eller 3 år!

Ellers virker han som en flink liten "kar", som ønsker å gjøre voksen ting og hjelpe til hjemme!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...