Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i mitt første svangerskap og i 24 uke nå. Jeg er redd jeg har kynnere utenom det vanlig??

Det hender jeg våkner om nattenre, og må opp og gå de av meg, men da er de stort sett oer på noen minutter. Men i går kveld når jeg skulle i seng så klarte jeg ikke sitte, ligge eller bare være i ro. Jeg gikk i sirkel, stod på alle fire og måtte konsentrere meg om å puste. Smertene liknet på voldsomme menskramper bare litt verre. Det varte nok i femten minutter eller mer, men når den var over så var den over. har merket noen smååå i dag, men ikke smertefulle slik som den i går og de jeg har våknet av tidligere. Noen som har råd til hva jeg skal gjøre?

Jeg skal to uker på ferie til Gran Canaria om to dager, og er litt redd sor å reise nå kjenner jeg... :(

Alle råd mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann, da jeg fikk min første var jeg med på akkurat sånn som du beskriver.. Dette kalles kynnere, og jeg hadde det nesten gjennom hele svangerskapet. Det skjedde første gangen i syden, så jeg ble kjempe redd og begynte å grine for jeg trodde jeg mistet.. var ca 6mnd på vei da! hehe begynte å skrive før jeg leste slutten her :) så først nå at du skal til synden =)

Jeg fant ut til slutt at det beste for meg var å gå litt og når de var altfor gale så lå jeg meg i fosterstillig (så godt det gikk an) Det er nok helt sikkert kynnere du har. Da er det livmoren som trekker seg sammen for å øve seg til fødselen! Men det er ikke tegn på at den skal i gang nå altså! Tegn på kynnere er også om du kjenner utenpå magen om den blir hardere... Hvis du blir veldig usikker, så kan jo du ringe legen og få en akutt time før dere drar, eller få noen råd!

Håper dette hjalp litt :) Og Godt Nyttår :)

Skrevet

Veldig steke kynnere er som regel ikke farlige, det du bør vær obs på er at steke kynnere kan gå over i ekte rier. Dette har skjedd med meg i begge mine forrige svangerskap, dergor tar jeg det veldig med ro nå. Jeg sier ikke dette for å skremme deg, men dersom du kjenner mer til dette kan det være lurt å ta en sjekk hos jordmor eller på sykehuset. Dersom fødselen starter kan den stanse av seg selv, men det kan være man også trenger medisiner, jeg ha opplevd begge deler.

Det er alltid vanskelig å si hva som er sterke kynnere, men kynnere skal ikke være smertefulle (alt er relativt). Jeg kjente at mine tok skikkelig tak og det var vonde.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...