Anonym bruker Skrevet 31. desember 2007 #1 Skrevet 31. desember 2007 De eneste gangene han hører på meg, er de gangene jeg må skrike til han. F.eks. når han vil gjøre noe som han ikke får lov til, så sier jeg sef. nei. Da spør han om igjen flere ganger selv om han får det samme svaret. Men så tilslutt gjør han det alikevel. Og det ender alltid med at han får kjeft, eller at jeg skriker til han. Og da furte han. Jeg blir så oppgitt, for jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre for at han skal høre på meg. Han høre sjelden på meg. Han går og stjeler kjeks og sjokolade selv om om jeg sier nei. Hva gjør jeg???
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2007 #2 Skrevet 31. desember 2007 Må nevne at kjeks og sjokolade ligger godt oppe i skapet. Men det hindrer ikke han i å dra stolen bort, klatre opp på benken og åpne skapet. Hvergang han spør om noe og får nei, så gjør han det uansett. Er så lei av å kjefte på han.
JonathanTheamamma Skrevet 31. desember 2007 #3 Skrevet 31. desember 2007 Hehe, ikke meningen å le, men høres ut som min sønn det. Tror noen ganger ørene hans bare er til pynt ) Han hører på meg når jeg snakker til han, og forklarer hvorfor jeg sier nei. Da gjør han som regel som han får beskjed om. Men, det er det å besinne seg, og ha tålmodighet til å forklare hele tiden også da. Blir noen ganger der jeg skriker til han, men da får jeg en som furter, samtidig som han gjør stikk motsatt av det jeg sier til han. Det er nok alderen, og de tester ut grenser, og om vi holder det vi lover(truer) med.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2007 #4 Skrevet 31. desember 2007 vet du hva? du har nok rett der du. De tester oss ut som bare det. Jeg bruker kjempe mye tid på å forklare, og når jeg blir lei, så sier jeg bare: slik er det bare. Han høre bare på meg når jeg rope til han. Det er skikkelig frustrerendes. Håper det går over snart. HI
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #5 Skrevet 1. januar 2008 Det er ikke mye morsomt nei, høre seg selv som en skrikende kjerring.Men vi har alle vært der, og det går over! Bare hold på grensene dine, IKKE gi etter, så får det heller være med litt høy stemme fra mor.. Tror ikke det er så farlig at barnet ser mamma blir sint heller, selv om alle sikkert er enig i at det er best å snakke med normalt toneleie:-)
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #6 Skrevet 1. januar 2008 Takk Føler meg mye bedre. Hjelper litt å høre at noen ganger er det greit å kunne heve stemmen til barnet ditt, selv om du ikke liker det.
Gjest Skrevet 1. januar 2008 #7 Skrevet 1. januar 2008 Husk å bøy dere ned å se barnet i øynene når dere prater til han/henne. Mye kraftigere innvirkning da.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #8 Skrevet 1. januar 2008 å se gutten min i øyene er ikke verdens letteste ting. Han ser som oftes bort og blir distrahert av andre ting. Gjenta hele tiden at han må se på mamma, men det funker bare kanskje 2 sek. Men skal prøve hardere. Takk for tipsen
Guttemamma :o) Skrevet 1. januar 2008 #9 Skrevet 1. januar 2008 Jeg har det akkurat på samme måte som dere 3 åringen kan være en engel når misten sover, men så fort han våkner eller er i nærheten er han et mareritt. Gjør alt for å få oppmerksomhet. Vet han er sjalu, og gjør alt jeg kan for å gi han positiv oppmerksomhet. Har prøvd alt, men ingenting hjelper. Lurer snart på om få hjelp jeg...:/
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #10 Skrevet 1. januar 2008 Jeg kom på noe...på babyverden.no. Jeg hadde helt glemt den siden etter at jeg fikk babyen min. Du kan også spørre helsesøster om råd. Kom på det akkurat nå...he he
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #11 Skrevet 2. januar 2008 Sett kjeks og sjokolade høyer, så han ikke kan få tak i det. Vet det er vanskelig å la være, men prøv og ikke bli sint og kjæft, det gjør det egentlig bare værre. Snakk rolig, gi han time-out, og stå på ditt. Det kan kanskje ta litt til før han hører på deg, men med den samme regla hver gang, blir han nok lei til slutt
Peyton Skrevet 3. januar 2008 #12 Skrevet 3. januar 2008 Jeg tror vi alle blir litt gærne av 3 åringene våre innimellom:) Jeg blir det ofte og må telle til både hundre og tusen for å ikke bli helt ko-ko, men vi får trøste oss med at trassalder går over..når de blir sånn 17 og 1/2..haha!
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #13 Skrevet 3. januar 2008 Melder meg inn i klubben jeg og:-) Gutten min er egentlig verdens snilleste, men han er ekstrem til og teste ut grenser om dagen. Særlig er problemet når vi skal til og fra steder, sånn som feks hjem fra barnehagen.. Sånn som i dag brukte jeg lang tid på og å han med i garderoben, kamp om og få på klærne og ut i bilen. Når vi kom hjem stakk han av på lekeplassen og var umulig og få med inn. Har i tillegg en baby og bære på, pluss gjene skittent utetøy fra bhg osv så det er ikke så lett.. Er en tålmodighetsprøve, prøver og motivere, friste med morsomme ting, avlede osv, men ender ofte med kjefting..
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #14 Skrevet 9. januar 2008 Jeg har sikkerhetslåser på nesten alle skapene mine...da kommer di ikke inn i skapet der kjeks og snop står engang;) Eller cd'er og dekketøy... Prøv med klistersystemet...hver gang han gjør noe bra (som å lye deg, hjelpe deg osv..) så får han f.eks en stjerne på et ark, bilde e.l. Hver gang han ikke lyer eller gjør noe dumt kan du fjerne en stjerne..Når han har fått f.eks. 5 stjerner, kan han få en belønning;) Legg vekt på å GI han stjerner når han fortjener det ellers blir det fort på minussiden med stjerner..he, he... Lykke til, og husk; di er i sin mest utfordrende alder men det går over;) Og det er ikke unormalt:)
jh80 Skrevet 10. januar 2008 #15 Skrevet 10. januar 2008 Vi innførte tidlig time-out i trappa, krever litt viljestyrke når ungen stikker av for ente' gang, mens andremann aldri forlot trappa Er du litt konsekvent, funker dette kjempebra. Nei - advarsel - trapp. Førstemann brukte nok en del tid i trappa første halvår, nå er den nesten ikke i bruk. Hun er nå 3,5 og som oftest en engel... De må sitte der til de roer seg, er villige til å si unnskyld og så er det kos og blide fjes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå