Gå til innhold

Må mme være helt fersk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller kan jeg lage det ferdig nå og evnt varme det litt opp om 1-2 timer? Skal lage velling og hun liker den ikke særlig varm, men bruker vanligvis mm..Ikke at det er det største problemet å lage mme dit vi skal, men hadde vært greit å ha det klart da:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Ingen sier at mme MÅ være helt fersk, det er jo bare anbefaling. Mange bruker jo flaskeoppvarmere ( mm meg selv ), der mme står ferdig laget og klar for spising i noen timer, og det går helt greit. Du kan sikkert lage det som du tenker og det går helt fint.

Skrevet

her på føden sa dem at man kunne varme opp mme 1 gang etter den ble laget.

alså spiser ikke barnet opp alt kunne man sette flaska i kjøleskapet å varme det opp en gang etterpå=)

Skrevet

Trodde bestemt at det som var i flasken som rester etter et måltid alltid skal helles ut - det kan komme bakterier i dette fra barnets munn. Det som er greit er å lage klar mme, avkjøle den og oppbevare den frem til et senere måltid og så varme den opp igjen. Hvis man f.eks. skal ut på besøk så kan det være greit å lage klar og ta den med og sette i kjøleskapet og så varme den opp når babyen skal ha mat. Eller man lager klar nattmaten om kvelden, oppbevarer i kjøleskapet og varmer opp når babyen vil ha nattmaten.

Skrevet

ferdigblanda mme er holdbar i 24 timer, saa du kan bare blande en mengde og la det staa i kjoeleskapet en dag. husk at du bare kan varme den opp en gang.

Skrevet

Nye anbefalinger fra WHO sier at den skal lages fersk til hvert måltid. Det er kanskje litt forskjell i forhold til vhor gamle babyene er, men det er det sikreste i alle fall. Det kan være bakterier i pulveret som blir virksomme når den står lenge eller varmes opp.

Vi koker vannet på forhånd og avkjøler så går det raskt å lage til, men det er styr å lage til hvert måltid - og kaste dersom det ikke blir måltid likevel -men jeg tør ikke annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...