Gå til innhold

dere som gir Lactulose...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye må dere gi hver dag for at magen skal fungere for de små?

Mini har fått to små porsjoner grøt i går, men ingenting har skjedd i bleien foreløpig..han sliter veldig med magen, virker ikke som den vil henge med på fast føde. Det hører med at med mm fikk han noe i bleia hver 7 dag ca. Idag har jeg gitt totalt 5 ml med lactulose, men har ikke lyst til å overdrive heller. Hvor mye gir dere? (han hater forressten svisker, så derfor måtte vi finne på noe annet)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår gutt har slitt med treg mage siden han var ca 6 uker. Fullammet og han bæsjet veldig sjeldent, ca 1 gang i uke eller 1 gang hver tiende dag.

Han slet mye, trykket og hadde vondt. Alle sa at det var normalt men det var ikke normalt for meg at han hadde vondt.

Prøvde med litt hjemmelaget sviskesaft når han var 9 uker men det hjalp ikke. Prøvde med malt, hjalp ikke det heller. Til slutt begynte vi med lactulose for 1,5 mnd siden og endelig bæsjer han hver 3-4 dag.

Får en porsjon grøt om ettermiddagen og litt fruktpurè innimellom.

Blander litt svisker i grøten jeg også da for han liker de.Ammer ellers.

Gir 5 ml men nå skal vi gi annenhver dag, prøve å trappe ned så får vi se om det funker like bra.

Vi har fått en helt annen unge siden vi begynte med lactulose. Nå gråter han ikke hver gang han bæsjer og trykker ikke hele tiden.

Han er forresten 4,5mnd nå..

Skrevet

ok, så nå kommer det hver 3-4 dag uten at det blir problemer? Leste en plass at hvis det ikke kommer noe hver 1-2 dag så er det forstoppelse på gang. Da stresser jeg ikke på en dag til, å så ser jeg det litt an. Prøver å få i ham veske utenom mm, men det er ikke lett da han ikke er så glad i vann. Får fortsette å gi samme dose et par dager å se..

Skrevet

Tror du må gi lactulose i noen dager før det begynner å virke.

Hos oss tok det vel 3-4 dager..

Snakket med legen før vi begynte med det og han sa at vi skal gi 5 ml, han mente også at det HS sa, at det var normalt med sjelden avføring ved amming var bare tull..spes når babyen sliter.

Vi gir også litt vann etter grøten...greit å venne han til smaken...

Skrevet

jeg har gitt ham ca. 3 ml totalt i noen dager, men virker ikke som det er nok for ham. Så må øke til 5 tror jeg, evnt. 6 som står er maks. Får håpe det hjelper for ham.

Takk for tilbakemelding Biser og riktig godt nyttår:-)

Skrevet

Første gangen, da alt satt som ein propp, så ga me 2mlx2 pluss stikkpille (resept). Da kom det samme dagen. Etter det så gav me 2ml per dag i ei veke, og så trappa me gradvis nedover. No er magen stabil så lenge me gir under ei halv teskei til dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...