Trulte76 Skrevet 31. desember 2007 #1 Skrevet 31. desember 2007 hva gjør man når man er plaget med migrene i begynnelsen av snagerskapet..jeg har en jobb der jeg må stå å jobbe og i støy og masse lys.. Jeg blir bare dårligere og dårligere når jeg får migrene på jobb og må bare gå hjem så hva gjør jeg vist jeg blir så plaget nå at jeg bruker opp sykemeldingene på 1-2-3? kan man få en sånn bekreftelse fra lege at jeg er gravid og kan ikke bruke medisin og kan dermed regne med det blir litt fravær? blir det godt nok for arbeidsgifer..og får jeg da lønn når jeg er borte? noen som har erfaring med dette?
*Super*Mamman* Skrevet 31. desember 2007 #2 Skrevet 31. desember 2007 Kanskje du skulle prøve aktiv sykemelding en periode?
Trulte76 Skrevet 31. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 31. desember 2007 svigerinna mi som fikk en gutt for 2 mnd siden var halvt sjukmeldt..hun fikk beskjed om at man gir ikke aktiv sjukmelding til gravide..så hun fikk halv sjukmelding.. men jeg skal ta det op med legen ang migrena mi..når jeg skal på 1.kontroll
M*A*S*H* Skrevet 31. desember 2007 #4 Skrevet 31. desember 2007 Du kan enten sykmeldes - eller kanskje bedre - søke om svangerskapspenger fordi jobben din egentlig er risikabel for deg når du er gravid (støy etc - migrene og svangerskap) Svangerskapspenger betales av NAV og får du godkjent det blir det fram til 3 uker før termin. Dette er altså hvis ikke arbeidsgiver kan omplassere deg innen bedriften, f.eks til kontorarbeide eller noe hvor du ikke utsettes for så mye støy. Jordmor eller lege kan søke om svangerskapspenger - legen kan sykmelde deg men bare for kortere perioder oftest. Og noen ganger deltid - at man jobber halvt, f.eks.
Guttemamma75 Skrevet 31. desember 2007 #5 Skrevet 31. desember 2007 Det er nok ikke så enkelt å få svangerskapspenger.. Det må være fare for fosteret for at man skal få de, og da er nok dessverre ikke migrene pga støy god nok grunn.. Dette er jo noe som i hovedsak går ut over moren og ikke babyen... Gode nok grunner til svangerskaps penger er "farlig" arbeid som f.eks flyvertinne, plattformarbeid, arbeid med farlige kjemikalier osv.... Jeg ville først snakket med sjefen ang tilrettelegging - dette plikter arbeidsgiver å gi deg så langt det er mulig...
Trulte76 Skrevet 31. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 31. desember 2007 migrenen er ikke det værste problemet der nede..med 1. fikk jeg bekkenløsning plager fra uke 11 halvt sykmeldt til jeg var 5,5 mnd på vei..da ble jeg fult sykmeldt nr2 fikk jeg det enda tidligere halvt sykmeldt uke 8 og fult sykmeldt uke 12 så blir nok uansett ikke så lenge der denne gangen..får regner med jeg blir plaget denne gangen også..å det er pga jobben..for jeg bel mye bedre da jeg ble sykmeldt..kjente det ja, men på jobben så greide jeg knapt å ta av meg klærne da jeg kom hjem for det var så vondt og stivt
Trulte76 Skrevet 31. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 31. desember 2007 er ikke så mye å tilrettelegge for meg..for tviler på jeg får jobbe på kontoret hehe,,ikke har jeg utdannelse til det hell Må nok være i produksjonene..å da står vi å jobber 2,5 time før vi har 25 min pause..har 3 sånne økter på en dag.. Det er ikke enkelt når man har migrene..men nå er jo ikke sikkert jeg blir så plaget denne gangen..var bare hva skjer visst jeg bruker opp egenmeldingene vi har 4gange 3 dager..så visst jeg bruker 1 dag så har jeg igrunn brukt opp 3 dager.. så siden jeg allerede har brukt en egenmelding , så har jeg 3 ganger til å være borte innen det året er gått...men trur jeg kommer til å bli fort sykmeldt likevel pga bekkenløsning..så ordner seg nok
mamma til twins Skrevet 31. desember 2007 #8 Skrevet 31. desember 2007 Jeg synes nok du skal spørre om å få en sykmelding. Det kan umulig være meningen at du skal gå rundt og plages på denne måten. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå