Gå til innhold

Er det for kaldt med 13 grader på soverommet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sover alle kjempegodt, og pjokken sover med body, pysjamas, babysafe + dyne på lammeskinn...syns han er passe varm, men muligens litt kaldt på hendene da de har en tendens til å havne oppforbi dyna.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brrrr 13 grader.. Da hadde jeg frøse jaffal :) hehe. men så lenge gutten din ikke har blitt forkjøla er det sikkert passe for han.

Hørtes jo ut som han hadde godt med klær osv da.

Jeg liker best rundt 20 og da skipper minien å ha masse klær. Han liker best å sove i kun body. Med baby safe og dyna.

Skrevet

Det er mange som liker å ha det kaldt på soverommet, det er jo bare å kle seg deretter, og det ser det jo ut som du gjør.. Så lenge ungen er god og varm og holder seg frisk er det sikkert bare sunt, men jeg må innrømme at jeg hadde nok frosset ihjel ;-)

Skrevet

babycallen vår sier i fra når det er for kaldt for babyen.. den piper når det er under 15 grader...

Skrevet

Vi ble anbefalt fra helsestasjonen å ha ca 17-18 grader på rommet til knerten. Dette skal visstnok også minske risikoen for krybbedød. Selv syns jeg ikke at 13 grader er kaldt, liker frisk og kjølig luft når jeg sover......

Skrevet

Hei...

Leser her og tror nok at jeg er litt rar... vi har vinduet oppe til gradestokken viser minus 10, når vi har minsten hos oss, denne graden er også min pekepinn for om han skal ligge ute på dagen..er det over 10 minus ligger han i vogna inne, men med vinduet oppe. Er bare sunt med frisk og klar luft:-) og dessuten sover man bedre og får vi i oss frisk luft i løper av døgnet er min erfaring at man sover bedre en som er litt eldre også.

Vi er alle friske og ved god helse;-)

Så ingen fare for at noen fryser...bare kler på minsten litt ekstra...

Skrevet

Vi har det (ufrivillig) så kaldt på soverommet. Og pjokken ligger i pysj, nattpose og dyne på lammeskinn og har det supert. Så jeg syns ikke det er for kaldt. Bare å kle på ekstra.

Skrevet

Ideelt for en baby er mellom 16 og 20 grader. Men høres jo ut som dere passer på at h*n ikke fryser så da burde det gå greit. Men BRRRRRRRRR sier nå jeg :)

Skrevet

Minus ti??? Synes det høres drøyt ut. Er ikke mange voksne som liker å sove i minus ti grader. Hvorfor presse babyer til det da. Blir ekstrem kald luft ned i lungene. Er lov til å bruke hodet sitt. Babyer kan også bade i alt for kalt vann, dør ikke av det heller, men de lider vil jeg tro. Skal være behagelig og innenfor rimelighetens grenser. Trenger ikke eksprimentere med babyen din vel???

Skrevet

Hva mener "anonym" med at det er lov å bruke hodet sitt???? Dersom alle anbefaler at bebyer skal ligge ute i frisk luft, ned til minus ti, hva er da galt med det??? Hvis vi skal hjelpe DEG å bruke hodet litt da, så kler vi jo godt på dem, smører kuldekrem i kinnene, lager det lunt og godt nede i vogna... Baby-callen vår viser gradene der den ligger, og det er aldri under null! Så minus 10 grader for oss er absolutt ikke minus 10 for våre små dersom vi "bruker hodet"... :-)

Skrevet

Helt enig med deg anonym. Synes også det er vannvidd å ha minus ti hele natten på soverommet. Er noe annet med en liten sovelur ute tonelone. Det er vel ikke det anbefalingene går på vel..at det skal være minus ti i mange mange timer. Hvorfor tøye det så langt da. Synes 13 er kaldt også jeg men det er forsvarlig ihvertfall. Tror du får mange reaksjoner hvis du sier at det er minus ti på soverommet til babyen din. Da hadde jeg reagert og tenkt mitt.

Skrevet

Kan du ikke bare høre på anbefalingene da Tonelone. 15-18 grader. Anbefalinger fra Leger og helsesøstre. Snakker jo om hele netter ikke en lur på to timer.

Skrevet

Minus ti er anbefalt øvre grense ute for få timer, ikke på soverom.

Skrevet

Det er INGEN her som har skrevet at de har minus ti grader på soverommet... :-) Hun skrev at hun hadde vinduet oppe, til gradestokken viste minus ti ute, da lukket hun det... :-) Tror det er ganske umulig å få gradene inne i et soverom ned til minus ti grader...!!! :-)

Joda, jeg tar anbefalinger jeg!!! Pjokken vår har mellom 17 og 20 grader på rommet sitt om natten, han... :-) Så hvem skulle reagere på hva...??? :-P

Skrevet

Hadde nok ikke varmere enn 13 grader i "gamle" dager før vi fikk barn, men har det ikke så kjølig nå. Tempen ligger vel på 16-18 nå.

Skrevet

Vet ikke hvor kaldt det er på rommet vårt om natten (men ble nysgjerrig nå og skal sette inn en termometer). Vi har vinduet oppe, men jeg kler jo på han deretter da. Er det ikke så kaldt ligger han på ullteppe, er det kaldt ligger han på lammeskinnet. Det er langhåra så blir ganske varmt. Også styrer jeg med evt body/sovepose hvis det er kaldt. Men passer selvfølgelig på at det ikke er for kaldt der inne.

Skrevet

Hos oss varierer det med mellom 13 og 18 grader. Jeg syns alt over 18 er for varmt, uten tvil. det er når det er varmt og tett på soverommet at en blir forkjøla og hvis det er veldig kaldt såklart, da...

Skrevet

Folk må få gjøre som dem selv vil og føler er best, uansett så blir ikke det minus ti kuldegrader på et rom om vinduet står oppe...og om barnet sover og har det bra hva er da egentlig problemet???? Svar på spm er ihvertfall at 13 grader ikke er for kaldt sier nå jeg.

Skrevet

Nemlig, nettopp det jeg også prøvde å fortelle... :-) Virker som de som ikke tør skrive under med annet enn anonym sitter her og prøver å finne noe å krangle på, og slenge kommentarer, fremfor å lese innleggene skikkelig. Her inne har jeg plutselig skjønt uttrykket "en fjær blir til ti høns". En skriver noe, så svarer en annen og kritiserer noe helt annet, og når man prøver å peile den personen inn på rett spor igjen, så tar debatten helt av, provosert av misforståelsen skapt av den som ikke har klart å lese innlegget godt nok. Som her, hvor jeg fikk kritikk fordi jeg hadde minus ti grader på rommet til gutten min... :-) Hvor pokker kom det fra??? Det var ikke jeg som nevnte minus ti, for det første, og for det andre, så er det som du skriver... det er umulig å få minus ti grader på et rom, selv om vinduet står oppe!!!

Skrevet

hehe ja enig med deg der..skulle vært her som det ble på bim...at anonymknappen ble borte... nå var det visst jeg som ble helt ute av fokus på temaet på denne linken...(",)

Skrevet

Vi hadde frøset nesa av oss om vi hadde 13 grader på soverommet, for ikke å snakke om 10 minus -da hadde jeg aldri kommet meg ut av senga! Vi har mellom 17 og 19 grader på soverommet. 17 er nesten litt for kaldt syns jeg.

Enhver må jo finne sin egen trivsels-sovetemperatur. Men å sove natta gjennom i minusgrader høres slett ikke sunt ut verken for voksne eller barn!

Skrevet

Hehehe, morsomt :o) Ikke -10 inne på soverommet, men ute! Poenget til den som skrev det, var at de har vinduet åpent selv om det er -10 ute, men at det er deres grense for å ha vinduet åpent.

Hadde det vaært -10 inne, hadde det vel ikke vært særlig levelig nei...;o))

Skrevet

Vi har funnet ut at småtten sover best når det er mellom 14 og 16 grader på rommet. Han har jo mer klær på seg en oss da, ullpysj, dyne og så ligger han på lammeull. Om det blir kaldere enn det så tar vi et teppe over han også. Alltid god og varm :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...