Gå til innhold

Patrick kom til verden med nesen i sky :-)


Niem og Patrick

Anbefalte innlegg

18 desember klokken 10.10 fikk jeg en pille for å sette i gang fødselen. Merket ikke så mye de første timene, utenom små murringer i mage og rygg.

 

Fikk ny vurdering når klokken nermet seg 17.00, og legen bestemte seg for å ta vannet. Når det var gjort fikk jeg beskjed om å gå rundt litt. Så jeg ble med sambo ned til kiosken, for han hadde ikke spist hele dagen. Mens vi sto der nede begynte riene så smått, så han måtte kaste i seg maten så vi kom oss opp igjen ;-)

 

Utover kvelden ble vi flyttet over på fødestua, og jeg fikk lagt meg ned på dobbeltsenga der for å slappe av. La meg godt til rette med dyne over meg og trodde jeg skulle få sove. Det var det bare å glemme, for riene kom tett som hagl. Prøvde å stå lent mot en 'prekestol', men det var mer behagelig og ligge. Fikk 5 akupunkturnåler, men synes ikke det hjalp noe særlig. Gikk da over på lystgass, og det var jammen saker!!=)

 

Riene var veldig variable, noen ganger fikk jeg lange pauser, mens andre ganger kom de kjempetett. Fikk lagt på ctg for å se om babyen hadde det bra, og jordmor mente han hadde noe svak fosterlyd. Derfor ble anestesilege tilkalt. Han kjente at hodet til babyen var komt så langt ned at han kunne feste en elektrode på hodet. Der varierte pulsen fra 88 til 170.. Da bestemte legen seg for å forløse med sugekopp, da åpningen var 9cm. Jordmor tøyde litt slik at hodet kom over den siste kanten, og hodet kom helt til syne. Hun ble mektigt imponert da hun så babyen hadde så utrolig mye hår! hehe..Pappan måtte komme ned og se, og jeg fikk kjenne med hånden ;-)

 

Så gikk det slag i slag, barnelegen ble tilkalt pga den svake fosterlyden, og sugekoppen ble festet. Så på 1-2-3 ble den vesle gutten vår dradd ut, og han kom med nesen i sky.

 

Gutten hadde bæsja i siste rest av fostervannet, navlestrengen en gang rundt halsen, og pustet ikke selv når han kom ut. Men hjertet slo heldigvis hele tiden, så det var aldri noen fare for han.

Barnelegen var kjempeflink, og hjalp han i gang. Det tok 4 minutt før han pustet selv, og etter 15minutt ble han lagt over til nyfødtavdelingen, der han fikk ligge på c-pap i noen timer. Etter dette var han frisk som en fisk :)

 

Patrick veide 3714gram og var 51,5cm lang. Har masse sort bustete hår og mørke øyne. Han har sin mammas munn og nese, men pappas øyne og farger.. Kjempesjarmør! Ligger bilde av han på min profil:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...