Gå til innhold

Hvor fikk barna deres sin tann nr tre????

Anbefalte innlegg

Skrevet

De som fikk de tø første i midten nede da.

Snuppa har fått sin nr tre som er en hjørnetann oppe. Ser helt rar ut.

Som en entannet drakula nesten. Hehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortann oppe

Skrevet

Hehe..ser sikkert komisk ut ja. Mine fikk en fortann opp som nr 3. :o)

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Fikk tann tre og fire samtidig så hun så ut som en totannet drakula...morsomt siden det skjedde like før halloween!:P

Skrevet

Haha. Ja da har jeg noe å se frem til i tilfelle nr fire blir hjørnetannen oppe på andre siden. :-D

Snuppa hadde 39,5 i feber i går, og var skikkelig grinete. Så nå i morgest er feberen nesten helt borte, og snuppa har blirr entannet drakula.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Så bra at feberen er vekk...selv fikk snulla to tenner nå i juleferien (så nå har hun plutselig 8), og det var like etter at hun hadde vært plaga med feber pga vannkopper. Nå endelig er hun seg selv igjen!:-) Ikke gøy når barna våre ikke har det bra.

Ta masse bilder av snuppa di...de ser helt anderledes ut når tennene i midten kommer. Heldigvis fikk vi tatt en del vampyrtennerbilder!:P

Skrevet

Ja det må jeg gjøre. Så langt synes ikke tennene på noen av bildene vi har tatt. Hun smiler stort på bildene, men tenna er liksom så små.

Hun fikk første tann da hun var 8 mnd gammel. I midten nede. Den ble bare 1,5 mm høy. Ca to uker kom tann nr to. Ingen av de kom med feber eller ubehag av noe slag.

Nå er hun 1 år om få dager, og den første tannen er fremdeles bare 2 mm høy og nr to er 1,5 mm ca. De er pittesmå enda. I natt kom altså nr tre, og den er like stor allerede som tann nr to er. Den som har vært her i over 4 mnd nå.

Hvor lang tid skal det egentlig ta før tennene kommer skikkelig opp?

Med dette tempoet er tann nr en skikkelig oppe rundt komfirmasjonsdagen eller noe slikt. Hehe.

Skrevet

wireless wife, det er ikke den ytre fortanna i stedet? sjelden hjørnetennene kommer opp. Her kom midtre fortenne nede som 1 og 2, og som 3 og 4 kom ytre fortenner oppe.

Skrevet

Enig med rødhette*: Det ser bare ut som om det er hjørnetennene som regel. Begge mine barn har fått de aller først:-) Ser ut som små vampyrer.

Skrevet

Mente selvfølgelig at det er sjelden hjørnetennene kommer opp før fortennene... :)

Skrevet

Det er ikke en fortann nei. Det er tann nr tre fra midten. Eller så blir tann nr to veeeeeeeldig brei. Hehe. :-)

Skrevet

De to nede i midten kom først ja, og så en fortann oppe.. Syns det så ganske snedig ut og jeg , hehe, så tenker meg hu ser litt rart ut hihi...sjarmerende alder hihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...