Gå til innhold

Tips mot rød, sår rumpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillejenta har fått flere tenner på kort tid og bæasjer nå unormalt mye. Det har resultert i at hun har rød og sår rumpe, stakkar, og det ser ut til å gjøre vondt når jeg vasker henne.

Har prøvd både sinksalve, talkum og potetmel. Finnes det noen andre lure triks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La henne gå/ligge uten bleie. Prøv Inotyol, fra apotektet.

Skrevet

Prøv å bade henne i babyolje, la henne lufttørke og smør henne med en skikkelig fet krem (ikke lotion) F.eks loco base, apo base el. Smør gjerne 3-4 ganger til dagen eller hver gang du skifter bleie.

Skrevet

På snuppa mi funker sebamed babystellekrem når stumpen er fryktleig rød og sår...D går vekk nesten med en gang..

Skrevet

La henne ligge mye uten bleie. Lufttørk stumpen. Skyll stumpen hennes under rennennde vann i vasken, ikke bruk klut. Masser forsiktig inn SILULEN salve i tykt lag der hun er sår på stumpen, til hvert bleieskift.. Inytiol salve slår ikke silulen etter min erfaring. Og sist men ikke minst, skift bleie ofte!

Lykke til og god bedring med din lille :)

Skrevet

Gul vitapan salve fra apoteket kan også anbefales, den er flott til sår spedbarnshud og inneholder lanolin og bittelitt sink, som gjør at salven skaper en barriære og ikke forsvinner så lett.

Skrevet

Zink salve er fint også. Det er billig og effektiv.

Skrevet

Potetmel, best for sår stump.

Skrevet

Lurt å la henne gå uten blei ei stund. :) El. har eg ingen andre råd enn potetmel, da det funker kjempe bra på tulla mi. Og babyline zinksalve. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...