Gå til innhold

mat igjen...spekeskinke

Anbefalte innlegg

Skrevet

holder det å ha fryst spekeskinka i 2 døgn før jeg spiser den?skal på spekemat til noen venner idag og har fryst litt spekeskinke,men vil jo ikke spise hvis det ikke er bra nok... noen med meninger her??!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg for min del holder meg til rådene på www.matportalen.no om det står der at det holder så hadde jeg spist det, om det ikke står der så hadde jeg ikke gjort det.

Selv om sjangsen er liten for at det skal skje akkurat meg, så er spira for etterlengtet til at jeg gidder å gjøre noe som kan skade den. Jeg klarer fint å holde meg borte fra ting som er anbefalt å holde seg borte fra i svangerskapet uten at det gjør meg noe :-)

Skrevet

Listeria bakterien overlever å bli fryst. Derfor holder det ikke å fryse spekematen. Så det er en sjanse å ta, selv om sjansen er veldig liten for å bli smittet.

Skrevet

ok.takk for svar. jeg holder meg unna!:) håper vakumpakka kylling som skal varmes opp går bra??så jeg kan spise noe ihvertfall;)

Skrevet

Så lenge kyllingen er gjennomstekt eller gjennomkokt burde det gå helt fint :-) KOS deg!

Godt nytt år!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...