Gå til innhold

Ang. mulig ammeslutt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er nå snart 9 mnd. og jeg har ammet ham hele tiden. Fullammet til han 5 og en halv mnd. Nå har det seg sånn at den lille prinsen har fått masse tenner, og jeg er livredd hver gang han skal ha pupp ettersom han biter som en piraya.. Han begynner i tillegg å bli veldig uinteressert i puppen på dagtid (Får fortsatt pupp en gang om natten) så jeg har istedet pumpet meg og gitt ham på flaske. Da drikker han mye mer enn ellers tiliogmed.

Nå har vi vært på ferie og jeg har selvfølgelig klart å glemme igjen pumpa mi hos dem vi var hos. Dette var på torsdag og jeg merker allerede nå at melkeproduksjonen begynner å gå kraftig ned. Lillegutt drikker ikke så ofte og jeg har lurt på om jeg bør gi ham mme siden jeg ikke synes han får i seg nok melk. Han har aldri fått dette før og jeg lurer samtidig på om dette vil ødelegge produksjonen min enda mer.

Hører så mange som sier at "nå har jeg gjort mitt" og at jeg bør være veldig fornøyd og begynne med avenning, men jeg hadde egentlig tenkt å amme til han var et år da..

Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde fortsatt med pupp morgen og kveld, og gitt grøt og evt. mme resten.

Skrevet

Jeg hadde nok fortsatt å amme, men hvis du er redd han skal bite (de slutter ofte med det etter en stund) så er det jo ingen krise om du slutter nå.

Han har jo fått morsmelk i 9 mnd, og det er bra.

Skrevet

Spiser han mye grøt?

Du kan jo amme morgen og kveld, og får han ett par porsjoner grøt pr dag så holder det med melk..

Skrevet

Han spiser to store posjoner med grøt hver dag så han får nok i seg det han skal ha. Men jeg tenker alikevell på om han får i seg nok veske uten mm. Ha koser seg aldri så mye med vann som når han får mm i flaske. Derfor jeg tenkte å gi ham mme en liten periode.

Har dem virkelig ikke behov for mer melk enn morgen og kveld?

Skrevet

Ikke så lenge han får to porsjoner grøt.. Det er melk i den grøten også...

Men lykke til =) Du kan jo kontakte helsesøster og spørre om råd!

Skrevet

Dytter denne litt jeg. Er det sånn at det bare er tull av meg å begynne med mme nå. Holder det med mm på kveld/natt og vann ellers på dagen?

Skrevet

Når junior var på den alderen, så ammet jeg morgen og kveld + vann resten av dagen..

Dette holdt vi på med frem til han var 10 mnd, da begynte vi med lettmelk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...