lengter daler ned i skjul... Skrevet 31. desember 2007 #1 Skrevet 31. desember 2007 han er 5,5 mnd, har spist grøt lenge og elsket det. også begynt med middagsmat, likte det og... begynte å gi han litt forskjellige smaker på middagsmat, og plutselig er det helt stopp! han vil ikke ha noen middagsmat, og heller ikke den vanlige grøten hans. tenkte at jeg går tilbake til å bare gi den vanlige grøten, men han gjør grimasjer og spytter den ut. vil bare ha flaske. hva skal jeg gjøre? fortsette å prøve med grøt? eller ta en pause og bare gi han melk? er dette vanlig?
ifie Skrevet 31. desember 2007 #2 Skrevet 31. desember 2007 Vi har hatt det slik du beskriver. Det varte i nesten halvannen uke så plutselig ville han spise igjen Vi fortsatte å servere grøt til de vanlige tidspunktene. Av og til spiste han et par skjeer og av og til ingenting. Siden gutten vår ville ha pupp og var glad og fornøyd ellers, gjorde jeg ingen ting med dette. (Hadde det vart et par dager til ville jeg nok dratt på helsestasjonen) Jeg har forstått at dette er vanlig. De blir rett og slett litt matlei. Har også hørt at de kan miste lysten på fast føde når de skal ha tenner, men det har jeg ingen erfaring med.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #3 Skrevet 1. januar 2008 Vår jente hadde det akkurat sånn! Vi fant etterhvert ut at det var pga tenner, og når de tilslutt hadde kommet opp begynte hun å spise igjen. Også når hun har vært forkjølet har matlysta vært dårlig, så her har det gått opp og ned. Men vi slutter aldri å tilby mat, for plutselig er ting i orden igjen :-) I tillegg merket vi at grøt fra 8 mnd er mye "bedre" enn 4 og 6 mnd, så den går ned på høykant. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå