Gå til innhold

Kommer han til å stille seg på Bakbeina?! =/

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat nå er jeg litt usikker på hva BF her tenker...

BF her sier at han vil at vi skal ha delt foreldreansvar, og da er det greit med vanlig samvær, hvis han ikke får delt foreldreansvar så går han til retten for og skal få hele omsorgen for seg selv eller 50/50....

Kan han ha noen bak tanke med det her??

Sjønner ingenting jeg nå, tror dere at han bare vil ha delt foreldreansvar bare for å gjøre seg vanskelig og for å ha makt??

Det tror nemmelig jeg!! :P

Vi har aldri hvert sammen, bare datet noen uker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

han skal ha alt eller ingenting, liksom... =/ :P

HI

Skrevet

1. det er ikke mulig i norsk rett å tvinge noen til 50/50. Dette forutsetter så stor grad av samarbeid mellom foreldrene at det ikke engang kan dømmes til det her i landet.

2. Det skal SVÆÆRT mye til for at han skal kunne få omsorgen i en sak, dere har ikke bodd sammen, han har ikke noe forhold til ungen ved et ev brudd el å vise til , eneste han kan bruke er at du ev saboterer alt samvær med ham. Det kom et par dommer på dette for noen år siden hvor mor nektet alt samvær uten grunn og hvor omsorgen ble flyttet til far. Dette var imidlertid SVÆRT spesielle saker som siden også har blitt mye omdiskutert.

DERFOR: det høres ut som¨om han bare truer, ta det rolig. Uansett på han ha megligsattest for å kunne gå til sak. Ta runden med familevernkontoret og få til en samværsavtale ( besøksavtale første 1-2 år, gradvis opptrapping til alene noen timer, etterhvert overnatting ved 2-2,5 års alder etc) . Sørg for at denne blir så detaljeret som mulig i forhold til kl slett, beskjeder om det likevel ikke går etc slik at det blir mulig for deg å forholde deg til den . Han vil da ikke ha noen sjanse til å gjennomføre det han truer med medmindre du skulle være totalt uegnet som mor og det hele er en barnevernssak med full omsorgsovertakelse el. Her skal det svært mye til .

Fortell ham at det han truer med er helt urealsistisk og forsøk så godt du kan å slappe av og ta vare på deg selv og baby !

Lykke til !

Skrevet

De aller fleste har delt foreldreansvar, og det har ingen innvirkning på omsorgen. Det de kan legge som borti er valg av etternavn og skole. Ellers har de ikke så mye de skulle ha sagt.

Skrevet

Men, HVIS jeg ikke skiver under på de papirene med delt foreldrerett,

DA SKAL han ha delt omsorg eller omsorgen for seg selv...

Skjønner ikke tankegangen hans jeg!!? :P

Føler bare at han kommer til å lage et lite oppstyr for å si det slik da..

Kjenner jeg han rett :o

Men, han kan ikke velge HVOR skolen skal være, ettersom jeg kommer til å ha omsorgen, og da er det jo opp til meg hvor jeg skal bo!

Å da må jo barnet gå på skole der jeg bor.. Ganske logisk..

(Å da tenker jeg hvis jeg må flytte pga evt. jobb:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...