Gjest Skrevet 31. desember 2007 #1 Skrevet 31. desember 2007 Jeg har vært kjempestressa i dag pga en sikkert helt ufarlig rosa utflod (var endel plaget av blodblandet utflod fra uke 5. og fram til ca uke 9-10, men har ikke vært noe de siste ukene) som jeg har hatt et par tilfeller av i dag. MEN, så kom jeg til å tenke på en ting. Jeg har litt lavt blodtrykk, og ble advart av min tante om at clementiner tynner ut blodet av alle rare ting. Hun sa vel noe om at en eller to om dagen burde gå fint, men ikke en kilo Og når jeg pusset tennene i kveld, blødde jeg fra tannkjøttet også - selv med myk baby-bust (reisetannkost, sånn der jordan sammenleggbar som har babybust og gummi). Jeg pleier slett ikke å blø fra tannkjøttet, med mindre jeg pusser hardt med medium eller hard bust, og da heller ikke så mye som i kveld. Og i tillegg har jeg faktisk vært normalt fungerende i fordøyelsen min de siste par dagene (altså ingen overdrevent hard mage). Kan det være så enkelt som at jeg har overspist kvoten min med clementiner i disse glade juletider? At de har tynnet ut blodet mitt nok til at det blør lettere enn vanlig både fra skjede og tannkjøtt, og at dette også har gjort interessante ting med magen som får'n til å gå lettere enn vanlig? (broder'n fikk i alle fall diaré av appelsiner og sånt noe som barn husker jeg, dersom han fikk for mye av det) -og nå forventer jeg masse "ja" og "klart det" her, så jeg slapper av igjen Hender seg det hjelper litt på psyken å bare late som man vet at det er ufarlig også! (dessuten var små'n helt ilter her for bare en halvtime-time siden - sparket i alle retninger nesten samtidig (kanskje den har fire bein??) - så jeg tror i grunn ikke det er noe farlig på gang. Det er bare den fordømte rødfargen på dopapiret som er så kriminelt skummel likevel)
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2007 #2 Skrevet 31. desember 2007 dytter på denne jeg ! har også lavt blodtrykk og dilla på clementiner, spiser gjerne et par kilo om dagen når jeg er kvalm og ikke får ned/klarer holde på noe annet. Bør jeg være forsiktig ?
Guttemamma75 Skrevet 31. desember 2007 #3 Skrevet 31. desember 2007 Har aldri hørt noe om at clementiner skulle gi noe tynnere blod... Men det som derimot er heeeelt vanlig er at slimhinnene blør mer enn før... Dette fordi det er økt blodvolum og sirkulasjon i kroppen pga graviditeten... Jeg blør også mer fra tannkjøttet nå enn tidligere, og har også hatt rosafarget utflod flere ganger.... Ikke noe som bekymrer meg iallefall!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå