Gå til innhold

hvor lenge kan mme stå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at den skal lages fersk til hvert måltid, men hva er et måltid i tid liksom? Når gutten er sulten eller våkner på natten lager vi til flasken, så får han litt, deretter prøver vi amming en stund, men viss han da ikke får nok, kan han da få resten eller er den gammel da? og viss jeg tror han har sovnet, legger han, men så er han sulten igjen 15 minutt senere, er den for gammel da? ble litt skremt av bakteriefaren, mern er kanskjke i overkant forsiktig...

ser nå at nesten alle nye innlegg er mine spørsmål-sånn er det å være fersk og uvitende

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som sagt; Bare spør!!!

Jeg trodde du fullflasket?

Jeg lurte på akkurat det samme, men jeg fant ut at det viktigste ikke er å lage flasker for et helt døgn liksom. De kan lages en time i forveien.

Det jeg gjorde da min lille hadde en periode med masse tulling var at jeg hadde flasken i varmt vann mens jeg ventet på at hun ville ha flasken. Jeg holdt vel kanskje på tilsammen i en time. Det var aldri noe problem altså, og jeg fikk flere tips om det her inne.

Min lille sovnet også om natten mens jeg hadde laget flasken, men hvis hun våknet igjen innen en time ga jeg den, men sovnet vi i timesvis så laget jeg ny.

Skrevet

Takk for svar :))

Nei, vi pumper, prøver ¨å amme og gir tillegg - masse tillegg, glupsk han her småen. Han får like mye tillegg som det står på pakken er vanlig, og i tillegg får han gjerne 150 ml MM i døgnet - litt bekymret for at han spiser for mye...

Skulle gjerne ha ammet mer, men han er så urolig og skriker ved brystet og da blir det så ubehagelig for både meg og han - og det er aldri nok til at han blir mett uansett :( kunne kanksje blitt viss jeg hadde orket mange økedøgn med mating og skriking hver time, men det har jeg ikke orket til nå i alle fall.

Skrevet

Vi fikk heller ikke til ammingen...hun sugde ikke effektivt og måtte nesten ha ammet hele døgnet om hun skulle ha blitt mett. Hun fikk mme nesten helt fra starten, hun kom på nyfødt intensiven med en gang etter fødselen og fikk mme der. Ammingen kom aldri helt i gang, så etter 5-6 uker fullflasket vi. Vi var og bekymret for at hun fikk for mye, men hun sa i fra når det ble for mye. Hun var stor, 4280 gram ved fødselen så hun trengte mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...