Gå til innhold

vondt nederst i magen...hjelp????!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden julaften har jeg gått å hatt en del vongdt i nederste delen av magen. Smertene er ikke uutholdelige, men jeg er så bekymra! Er det noen som vet hva dette kan være? Bør jeg kanskje ta meg en tur på legevakta? Klarer liksom ikke helt beskrive smertene heller... Kan dette være kynnere kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan det nok antakelig være. Mine kynnere kjennes omtrent ut som muskelkramper - temmeligvondt, men så går det over etter noen minutter eller sekunder (men kan merke ettervirkninger av dem leeeenge etterpå hvis de er skikkelig vonde).

Skrevet

Smerter nederst i magen skyldes ofte ligamentsmerter. Ligamentbåndene som holder livmoren på plass strekkes når livmoren vokser. Som fastlegen min sier: Det er ikke farlig, men det gjør driiiiiit vondt.

Skrevet

Kan det være fordøyelses smerter kanskje? Luftsmerter?

Skrevet

er nok bare å slappe helt av :)

var selv livredd når jeg startet å få smertene...huff..men det er visst helt normalt..kan være mange forskjellige årsaker til smertene men det de har til felles er at det er normalt...

prøv bare å slapp av...selv har jeg hadd smertene i en måned nå litt til og fra...min grunn er visst at livmoren strekker seg for fort innimellom..men der er mange andre grunner og til at smertene kan oppstå...kynnere,sammentrekninger osv osv...

håper du klarer å slappe av...og skulle du være bekymret så er det ikke værre enn å ta en telefon til legen/legevakt/føden eller liknende så får du en ekstra betryggelse fra dem....

Skrevet

Jeg har har akkurat samme problem i julen - VELDIG vondt/ømt nederst i magen, hele magen føles kronisk hard og vond og når bebisen sparker blir jeg bare kvalm ... :( Føles ikke som kynnere, som jeg ville trodd var littt mer som kom og gikk. Dette er mer hardt og vondt hele tiden. Føler jeg har nedpress og er redd for at jeg skal få rier hele tiden :((

Jeg spurte min søster, som er 3barnsmor, hun mente det kanskje kunne være bekkenløsning. Har fått veldig vondt nederst i ryggen også de siste dagene. Så jeg skal høre med legen min i morgen...

Lykke til til deg, HI. Tror jeg vet hvordan du har det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...