Gå til innhold

hvor mye klær om natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på hvor mye klær jeg skal ha på jenta mi om natten?

hun er 8 mnd, sover i egen seng, oppi besafe pose.

pleier å ha en dyne over opp til knærne/magen...

ellers har jeg noen babydyner på sidene for å gjøre sengen litt mindre..

og en babydyne "rundt" hode... som hun liker så godt.

merker at dersom jeg har bomull på henne.. f.eks body blir hun fort klam og svett... prøvd tsjorte også... litt mindre svett...

har også prøvd ull... da er hun ikke klam og svett.. men merker hun er varm...

rommet er nok på 20 grader eller noe slikt...

vanskelig å vite hva som er best?

hun våkner ofte... vet ikke om det har med at hun er svett? eller at det henger igjen med at det er kun 4 uker siden hun spiste om natten..

vendte seg av selv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefalt temp. er ca.15 grader i soverommet, da sover man best iflg.ekspertisen. Prøv med body og dyne i denne temperaturen og se om kanskje det hjelper. Lurt å lufte godt ned på soverommet før leggetid. Hvis hun ligger ett stykke unna vindu, kan du kanskje lufte de første timene hun sover, før dere legger dere evt. Sett på en lue mens du lufter hvis du er redd for at hun skal få trekk i ørene.

Skrevet

Heisann!

Vi har 15 grader på rommet til Leander og han sover i body, pysj, pose og dyne opp til magen. Han våkner jo også mye, men i vårt tilfelle tror jeg ikke at det har med temperaturen eller mengden klær å gjøre, for vi har prøvd forskjellige varianter der også.

Godt nyttår og så får vi håpe at 2008 vi gi oss og de små litt mer søvn!

Skrevet

Vi har 18 grader på rommet og småen sover kun i pysj. Ligger i sovepose og dyne over seg.

Han våkner kun når han savner sutten :-/

Skrevet

aner ikke temp på rommet dems,men er nok rundt 17-18 grader...de sover i pysj og har dyne...

Skrevet

Ull er nok best, det puster slik at hun ikke blir klam. Vi bare lufter nå om vinteren før han legger seg, ellers er jeg redd det blir for kaldt.

Skrevet

Vi bruker ullpysj og dyne. Ville forresten vært litt forsiktig med å ha for mange dyner og puter i sengen utenom den som brukes over babyen. Veldig lett å få over ansiktet da.. litt skummelt..

Skrevet

Vi har ca 17-18 grader på rommet til gutten vår, og han sover i pysjamas (vanligvis bomull) og en dyne som han alltid har armene oppå. Våkner bare når han har mistet smokken, og virker ikke klam eller varm når jeg tar han opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...