Gå til innhold

KOLIKK??????

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg tror lille tuppa har fått kolikk:-(

noen som vet hva som er best????? av kiropraktor eller akupunktur?????????????????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

føler såååå med deg!!

men vet ikke kva som funker best.. vi gjekk kun til lege og osteopat.. de fant ikke ut noe..

men han skreik i 4 mnd.. har roet seg nå.. (han er 5mnd)

Lykke til.. gå til alle sammen..

( min gutt hadde skeiv pustemuskel, osteopaten fikset den, det hjalp ikke på skrikingen, men han slappet mer av i kroppen etter det)

Skrevet

uff det hørtes ikke bra ut. tuppa mi har holdt på med skriking hver kveld/natt fra ho var ca 3 uker. ho er 2.5mnd nå.. får prøve å ringe rundt imorgen eller på onsdag

Skrevet

huffa. stakkars lita og stakkars deg!! :(

ja ring og mas på alle! kanskje noen kan hjelpe :o)

-eller så må du ta tida til hjelp. og tenke på det beste så godt du kan..

Skrevet

ja får gjøre det. har prøvd med sukkervann og minifom dråper men det hjelper ikke så mye.. TAKK for råd.. nå våknet ho igjen. etter bare 40min søvn.. men men. sånn er det vel å ha barn.

Skrevet

Jeg anbefaller soneterapi!!!!! I tilegg kjøpte vi tarmbakterier på helsekost butikk etter anbefalling fra someterapeuten. Det hjalp veldig bra.

Lykke til

Skrevet

Heisann :)

Vet åssen du har det,for har selv en sønn på snart 3 mnd som har slitet med kolikk :(

Det vi gjorde her var at vi først gikk til kiropraktor og fikk 2 behandinger som hjalp veldig godt men ikke nok så nå går vi til soneterapeut...av soneterapeuten fikk vi noen tabletter som er melkesyrekulturer og det fungerer veldig bra....Siden jeg ikke har mat selv så byttet vi mat som også hjalp veldig bra(vet ikke om et gjelder deg da)

Håper lille gullet ditt snart får det bedre og masse lykke til videre :)

Skrevet

Vi var til kiropraktor, det hjalp men var ingen mirakelkur (som vi selvsagt håpet på). Så jeg ville prøvd annen alternativ behandling også i tillegg til å kutte ut melkeprodukter i kosten din (hvis du ammer). Men det varer som regel ikke lenger enn til 3 mnd alder så du er forhåpentligvis snart ferdig!

Skrevet

TUSEN TAKK for alle råd.. får ta en ringerunde på onsdag.. jrg ammer og gir litt tillegg på kvelden. collet. jeg drikker så og si aldri melk heller.

GODT NYTTÅR :o)

Skrevet

Uff, kolikk er hjerteskjaerende for baade de smaa og de store i familien. Vet bare saa altfor godt hva du gaar igjennom siden begge mine hadde kolikk. Her i statene er det ikke vanlig aa gaa til akupunktur eller kiropraktor, saa her er det bare aa bysse og baere til det er over.

Siden du ammer litt saa anbefaler jeg deg aa drikke masse amme te. Den inneholder fenikkel som hjelper mot luft.

Melk ser jeg du har kuttet ut, og det hjelper nok litt. Jeg er ikke sikker paa hva slags erstatning collett er, men jeg regner med den er laktose fri?

Proev gjerne baade kiropraktor og akupunktur og saa haaper jeg det hjelper.

Lykke til og klemmer fra

Skrevet

kjøp nutramigen eller prosobee det er laktosefri MME å det hjelper ikke bare ikke drikk melk, du må kutte ut alle melkeprodukter, å det er jo en del, så jeg slutta å amme jeg, å ga bare MME det hjalp noe sinnsykt her i huset.... men skal selfølgelig ikke anbefale deg å slutte å amme da blir jeg vell hettset her inne tenker jeg, ta alle råd til deg du å prøv ut det som passer dere best.... men jeg lover, det er som alle sier: det er som en av og på bryter, plutselig så er det over, helt fantastisk, som å få en ny baby i hus.

fredag 14. sept glemmer jeg aldri, det var siste rundt med kolikk her i hus, etter det har hun ikke gitt et "kny" fra seg.

Skrevet

ammete kjøpte jeg men FY for en smak. så nå tar jeg bitterfennikelfruktolje kapsler 2ganger om dagen.. ammer mest og litt flaske på kvelden. men hun er ikke så veldig glad i den flaska. har prøvd flere typer flasker også. så jeg vet ikke helt hvordan det hadde blitt å prøvd å slutte å amme. virker som hun er VELDIG glad i puppen. og det er jo egentlig bra at vi får til ammingen, men er vondt å se sånn ho sliter.

Skrevet

Vi sleit også veldig med Ina.

Brukte minifom og sukkervann, og gikk og bar i kolikk-grep, så jeg trodde det skulle bli merker i gulvet.

Til slutt tok jeg henne med meg til manuellterapaut, og der fikk vi vite at hun hadde kiss og ikke kolikk.

Etter 2 behandlinger for nakken, var hun fin igjen.

Har ikke hatt noe særlig mageproblemer etter det.

Skrevet

hmmm hva er egentlig kiss da???

har fått time til lørdag på ett naturmedisinsk senter. hun fortalte at de pleide sette nåler i ørene og sone terapi. utifra det kunne hun kjenne hvor ille det var sa hun. så vi får se på lørdag. får hvertfall håpe hun kan hjelpe oss med å finne ut om det er kolikk eller noe annet.

• 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...