Gå til innhold

Hvordan er reglene ang ferie i permisjonsåret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man skal ha baby sånn cirka midt i året, skal man da ta ut ferien før man går ut i permisjon? Får man ferie i det hele tatt? Hvordan funker det der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle har krav på 5 uker ferie. Om den er betalt eller ikke er avhengig av om du har opparbeidet deg dette året før. Om du vil ta de ut før du går i permisjon eller etter bestemmer du selv.

Skrevet

Ok, takk. Da blir det før:) Juhu!

Skrevet

Dette lurer jeg også litt på - har også termin i juni. Dersom jeg ikke vil ta ut ferien før permisjon (er ikke så keen på ferie med stoor mage :) - har jeg da krav på å overføre den til 2009? Og evt. bruke den til å forlenge svangerskapspermisjonen? Eller er dette opp til hver enkelt arbeidsgiver å avgjøre? Noen med erfaringer?

Skrevet

Dytter denne litt opp.. lurer på det siste her jeg også :=)

Skrevet

Jeg jobber i kommunen, og her er reglene slik at en kan overføre 17 av 25 virkedager ferie til neste år...... Man kan altså ikke overføre all ferien til neste år, men må ta ut en uke og 3 dager i året man går ut i svangerskapspermisjon.. Antar at reglene på dette er forskjellig hos forskjellige arbeidsgivere....

Skrevet

Ja, det er fullt mulig å forlenge permisjonen med de resterende ferieukene man har..jeg har termin 12 juli, men pga at jeg tar KS, ca 1-2 uker før, så går jeg ut i permisjon tidlig i juni, skal ha en uke under vinterferien nå i februar, flytter de andre 4 over til 2009, slik at jeg blir hjemme en mnd ekstra, men, de kan jo være litt forskjellig praksis på de forskjellige arbeidsplassene ...jeg jobber i ett veldig stort firma, og her er dette normalt...jobber man på mindre plasser kan jo dette være ett problem, slik at man heller får evt utbet feriepenger+ permisjonspenger i juni.

Skrevet

Du kan sette permisjonen "på vent" og ta ut ferien som vanlig. Jeg har termin i juni, kommer til å ha noen permisjonsuker først, for så å ta ut ferie 4-5 uker i den måneden vi får feriepenger fra jobben (juli) (husk at når du tar ferien så får du ikke utbetalinger fra NAV, for da har du liksom pauset permisjonen) så jeg velger å ta ut ferien den måneden vi får utbetalt feriepengene for å i det hele tatt få noe utbetalt.

Kravet er jo at du har opparbeidet deg rett til betalt ferie. Rett til ferie har jo alle, men om den er betalt eller ikke kommer jo an på om du har opparbeidet deg denne retten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...