Gå til innhold

hvordan var deres andre fødsel i forhold til første???

Anbefalte innlegg

Skrevet

har termin i august, hadde en grei fødsel sist, men lurer veldig på åssen det blir neste gang=)

kom igjen jenter, fortell meg om deres erfaringer.=)

gleder meg til å lese mange svar! klem=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sniker meg hit fra Din baby!:)

Men jeg kan ihvertfall si at min andre fødsel, som var for ca 3 uker siden var mye verre enn den første. Men det var fordi at det gikk så fort... Litt over 3 timer, mens første gangen tok det nesten 10 timer.. Så jeg fikk liksom ikke til å venne meg til smertene.. Men, med tanke på etterpå så var jeg i mye bedre form etter fødselen.. Både psykisk og fysisk.. Kjente ikke noe ubehag i underlivet og hadde ingen problem med å tørke meg etter dobesøk..:)

Men, ingen fødsler er vel like, heldigvis:)

Skrevet

Har født to barn, med 3 års mellomrom. Begge fødslene gikk veldig raskt, hvor jeg kom til sykehuset en time før barna ble født.

Da jeg skulle ha mitt første barn forsto jeg gangske raskt at noe var på gang, siden det var kommet blod i trusa og hadde vonde rier. Men med nr to var ikke riene vonde selv om det var bare 10 min mellom riene. Jeg forsto ikke helt at jeg burde skynde meg på sykehuset.

Var ekstremt heldig med jordmoren under min første fødsel. Ble forklart underveis hva som skjedde. Ingen rifter.

Med barn nr to hadde jeg jo en tidligere erfaring, og visste litt mer hva jeg gikk til. Dette barnet bar 0,5 kg større og satte skuldrene fast før han kom helt ut. Det var litt ekkelt. Måtte da sy 2 sting.

Jeg hadde ingen smertelindring under fødslene.

Tror du kan se frem til en flott opplevelse. :)

Skrevet

Hadde styrtfødsel med første-den varte ca 1,5 time frå fyrste fødselsymptom til ungen var ute. Veldig lett fødsel, og kan beskrivast som 1,5 t intensiv magemuskel trening. Hardt, men ikkje spesielt vondt!

Andre fødsel tok ca 3 timar. I siste fase av fødselen låste bekkenet seg, og det var smertefullt, men ellers var denne fødselen vel så grei som den første! Andre fødsel var tilogmed betre med tanke på at eg då visste mykje kva eg gjekk til, og hadde erfaring med det frå før. Eg brukte difor all energi på fødsel(puste riktig og tenkje positivt) istaden for redsel og nervøsitet.

Skrevet

Første fødsel tok 4 timer og ti minutter fra første rie til babyen var ute. Alt var nytt og siden det startet veldig brått med hyppige, sterke og tette rier var jeg veldig usikker og tror nok hele opplevelsen ble vondere pga det. Men det var overkommelig og jeg slapp unna med to pyntesting. Fødselen startet av seg selv 4 dager over termin.

Andre fødsel tok 1,5 time. Det var 13 dager over termin og jeg var på sykehuset hvor dem tok hull på vannblære for å se om det kunne sette igang fødselen...Det gjorde det også!! Var mer forberedt denne gangen så selv om riene satt tett som hagl var det en mye letttere fødsel en første.

Minstemann var 560 gram tyngre og 2 cm lengre enn nummer en.... Blir spennende å se hvor stor neste er:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...