Bellen^2 Skrevet 30. desember 2007 #1 Skrevet 30. desember 2007 Småtten er oppe å går en del i løpet av dagen, men han foretrekker fortsatt å krabbe hvis han skal fra a til b. Det er akkurat som om han "glemmer" at han kan gå, men kommer plutselig på det og leker seg en stund og så vil han ikke mer. Prøver å leie han i stedet for å bære hvis vi skal fra kjøkkenet til stua osv., og han har en tralle og en gåbil som han liker å leke med, Han var sånn da han utviklet seg fra å åle seg frem til å krabbe, og da fikk jeg tips fra HS om å legge tepper på gulvene for å stimulere han til å krabbe i stedet for å åle. Er det noen som har noen lignende tips fra å få han til å krabbe til å gå?
Guttemamma til tusen :) Skrevet 30. desember 2007 #2 Skrevet 30. desember 2007 har satte jeg ei eske midt på gulvet, og hadde mye spennende "ulovlig" oppå den! Denne eska stod i akkurat passe avstand fra møbler han reiste seg med, at han tok kjangsen på å gå.. eska ble flytta lengre og lengre ut på gulvet og vips, så gikk han:o)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 30. desember 2007 #3 Skrevet 30. desember 2007 Unnskyld meg, men hvorfor skal du "tvinge" han til å gå mer? Han er jo ikke året engang (utifra profilen din), så det kommer når han selv har lyst til å gå..
Bellen^2 Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. desember 2007 Nei selvfølgelig er det ikke snakk om å tvinge han. Han får bestemme selv. Det jeg ønsket var å høer om noen hadde noen gode tips for å oppmuntre han til å gå mer, akkurat som man oppmuntrer de til å ligge på magen etc. da de var mindre. Gutten min er snart året ja, han har bursdag om tre dager:)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 30. desember 2007 #5 Skrevet 30. desember 2007 Gratulerer på forskudd =)
Gjest Skrevet 31. desember 2007 #6 Skrevet 31. desember 2007 Jeg har litt av det samme "greiene" her.. Min gutt er 15 mnd straks, han kan gå hvis han vil, men foretreker å krabbe.. Jeg nevnte dette for en fysioterapaut, og hun sa det bare var bra om de krabba lengre istedenfor å gå tidlig.. Hadde noe med koordinasjonen armer-bein...
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 31. desember 2007 #7 Skrevet 31. desember 2007 vi satte oss på golve å så gikk han fram å til bake til meg å pappan.. det syns han va heldig arti ! ellers så ville han å krype mest i starten da han hadde læst å gå men trur det kommer seg .. gjorde det ialle fall her
meg og jentene Skrevet 31. desember 2007 #8 Skrevet 31. desember 2007 Siden han er så liten, så synes jeg ikke du trenger å gjøre noe. La han krabbe så lenge han gidder, snart finner han sikkert ut at det er mye morsommere å gå! Det kommer av seg selv, du trenger ikke oppmuntre han til å gå mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå