Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #1 Skrevet 30. desember 2007 Når dere ammer på kvelden, vil da babyen deres sove med en gang dere legger han tilbake i senga igjen eller sutrer han/hun da? Har første kveld i egen seng i dag, men han har enda ikke våknet for første mating. Han har pleid å legge seg samtidig som meg og ligge ved siden av meg hele natta. Har da sovnet ved puppen så det har bare vært fr meg å lagt meg til å sove igjen. Lurer litt på hva som muligens venter meg når han nå våkner for å få mat. Bør jeg gå rundt og bære han til han sovner i tilfelle eller la han sutre litt i senga (mens jeg er der) til han sovner der?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #2 Skrevet 30. desember 2007 Ingen som har et råd til hva jeg skal gjøre? Ønsker så gjerne at han skal ha tatt natta nå og legger seg til å sove igjen etter neste måltid. Noen har vel erfaring med å endre på rutinene? HI
mamman til to gutter Skrevet 30. desember 2007 #3 Skrevet 30. desember 2007 Har ikke erfaring i å bytte fra å sove sammen til i egen seng, for mini her har alltid sovet i egen seng, men... Når han var nyfødt skjønte han ikke helt at jeg ville han skulle sove igjen, så da lå han våken en stund før han sovnet. Jeg tok han aldri opp for han gråt ikke (hvis ikke han hadde vondt i magen eller noe og da tok jeg han selvfølgelig opp for å trøste). Etterhvert gikk det seg til så det tok kortere og kortere tid før han sovnet igjen og til slutt sovnet han nesten med en gang jeg la han ned igjen. Jeg ville prøvd å legge han i senga og sett hvordan han reagerer. Hvis du bærer han til han sovner, må du jo etterhvert venne han av det også, for en eller annen gang må han jo lære seg å sove alene... Så lenge han bare ligger og er våken uten å bråke eller bare sutrer ville jeg ikke tatt han opp, men hvis han blir veldig lei seg ville jeg tatt han opp og lagt han ned igjen så fort han ble rolig... Du får bare prøve deg frem og se hva som fungerer:-) Lykke til!
Mazza** Skrevet 30. desember 2007 #4 Skrevet 30. desember 2007 Jeg våkner alltid når han våkner på natta. Han ligger riktignok i egen seng altså, tar han opp før han begynner å gråte jeg , for vet jo at han skal ha mat uansett. Han vet allerede nå at han ikke trenger å gråte for å bli tatt opp......... Han får mat i senga mi, sovner som regel ved puppen og blir lagt tilbake i sin egen seng igjen. Når han våkner på morgenen, tar jeg han opp i senga også får han kose seg litt i senga mi før vi står opp. Jeg hadde ikke gått rundt med han til han sovnet altså...tror man gjør seg selv en bjørnetjeneste da gitt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå