mamma`n til Amalie og Albert Skrevet 30. desember 2007 #1 Skrevet 30. desember 2007 har fått rift/sprekk på ene kjønnsleppen, noen som vet hva det kan være ?eller tips til hva jeg kan gjøre for å få det vekk? det svir og klør av og til... dette er noe som kommer og går...har hatt det før og det fprsvinner av seg sjøl, men lurer på hvorfor det kommer igjen...
Stor_smil Skrevet 30. desember 2007 #2 Skrevet 30. desember 2007 Litt usikker på hva som kan ha "utløst" det. Har du "studert" det? Sett at det ikke er en blemme som er gått hull på eller noe? Grunnen til at det kommer igjen er gjerne at bakteriefloraen der nede gjør at det ikke gror skikkelig. Ett lite tips er å vaske med klorhexidin. Klorhexidin 0,5 mg/ml og 1 mg/ml: Indikasjoner: Desinfeksjon av sår. Slimhinnedesinfeksjon f.eks. i forbindelse med fødsler. Desinfeksjon av urinrørsåpning før kateterisering. (hentet fra: http://www.fresenius-kabi.no/internet/kabi/no/fkintpub.nsf/Content/Mer%20info%20Klorhexidin)
Stor_smil Skrevet 30. desember 2007 #3 Skrevet 30. desember 2007 Bruker du forresten såpe når du vasker deg? Det kan føre til tørre slimhinner og større risiko for sår og sprekker. Vask kun med vann, eventuelt en nøytral såpe beregnet på underlivet. Leste inne på en nettside at krystallfiolett er anbefalt av leger til å bruke på slike sår. (fåes kjøpt reseptfritt på apotek)
mamma`n til Amalie og Albert Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. desember 2007 takk for svar, bruker dr greve og skyller godt med vann etterpå... tror og håper at det er sprukket pga tørrhet, blir faktisk verre om det er hår der nede, huff ble litt privat her, men men
mamma`n til Amalie og Albert Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. desember 2007 oppppsss prøvde isted for endre litt på nicket men funket ikke da, men nå gjorde det hehe
Mom2Two Skrevet 30. desember 2007 #7 Skrevet 30. desember 2007 Kan også være herpes. Hadde en venninne som hadde et slikt sår som ikke grodde, viste seg at det var uoppdaget herpes. Mange som har det uten å vite det.
mamma`n til Amalie og Albert Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 30. desember 2007 herpes , hva får man det av? er det farlig?
Stor_smil Skrevet 30. desember 2007 #9 Skrevet 30. desember 2007 Jeg ville kanskje forhørt meg med legen, dersom det fortsetter å klø/svi/gjøre vondt. Og iallefall om det fortsetter å komme igjen. Du an jo alltids bruke online-leger, dersom du syntes det er "pinlig" å gå til fastlegen, men jeg tror nok endel vil svare at de ikke kan uttale seg direkte uten å ha sett deg. Jobber som sykepleier, og ser veldig mye forskjellig på mennesker i alle mulige forskjellige aldersgrupper.. kan si deg at jeg enda har til overs å tenke "rart" om de spørsmålene jeg får, uansett hvor intime de er!!! Som nevnt her kan det jo muligens være herpes, derfor kan det være greit å få en lege/gynekolog til å se på det. Dersom du vegrer deg for legebesøket, så kan du jo prøve klorhexidin og/eller krystallfiolett! Lykke til!
Mom2Two Skrevet 30. desember 2007 #10 Skrevet 30. desember 2007 Det er en seksuelt overførbart sykdom. Det er ikke farlig såvidt jeg vet, men kan vel være ganske plagsomt.. Hvis du googler det, finner du sikkert masse om det.
Stor_smil Skrevet 30. desember 2007 #11 Skrevet 30. desember 2007 http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321281 Om herpes!!
mamma`n til Amalie og Albert Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 30. desember 2007 takk for gode råd, skal teste ut klorhexidin, har tenkt tanken på lgebesøk, men så lenge de forsvinner så raskt, blir det med tanken...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå