Gå til innhold

2 kjappe kalkunspørsmål:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Er det nøøøøøye med å lage saus ved å koke kraft osv...?? Eller slipper jeg unna med å kjøpe ferdig fløtesaus og " sprite" den opp med stekesjy ol?? Ikke så kresne gjester....

2. Skal lage sånn stuffing med loffterninger i.. Skal vel ikke bruke skorpa da???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns "delvis hjemmelaget" saus er vel så godt jeg :o) Ta en pakke og bland i greier selv - et must er jo å helle oppi sjyen fra langpanna når kalkunen er ferdig, og så kan man jo bruke brunost og krydder også :o)

Ville ikke brukt skorpa nei, men jeg er ikke veldig erfaren i kalkungamet ennå :o)

Skrevet

Bruk for all del skya i sausen, uansett om du lager posesaus eller vanlig fra bunn av. Det setter en ekstra spiss på smaken! Er edle dråper detder! =)

Skrevet

bruk sausen som basis..for all del!!

den sausen blir jo bare helt nyyyydelig! Blander du oppi posesaus, så får du den "posesmaken"

Det er jo like enkelt å bare lage sausen fra bunnen av:o)

ja, jeg skjærer bort skorpa!

Skrevet

krafta som basis selfølgelig:o)

Skrevet

1: Jeg bruker ferdig brunsaus. Koker innmaten leeenge og siler av. Kraften har jeg i sausen sammen med litt fløte/ rømme. Stekesjyen bruker jeg også . Blir knall=)

2: Bruker skorpen. Den blir så bløt atte. I allefall når jeg blander den med alt i en stor "stuffing - gryte". Jeg er akkurat ferdig med å lage stuffing nå. Hiver den i kjøleskapet til i morra.

Godt nyttår!

Skrevet

Allllright:)

Da blir det middag i morra gitt...hehehe,,,,

Lille Krapyl.. Har du sånn egg og melk blanding på brødet?

Blir ikke det sølete hvis det står til i morra??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...